Drumgunov nazor na sucastne RS

Sat 03. May 2014 22:04:04

Asi kazdy z vas vie alebo aspon pocul o hracovi Drumgun. Momentalne je na 2. mieste v Rs a coskoro bude number one. Cize je to hrac ktory si uz nieco v tejto hre preskakal. Ako my tak aj on vidi ze xp hrac dostava stale rychlejsie a tzv. End Game je pre kazdeho hraca kazdym updatom blizsie.
Preto napisal topic na rs forum ako nazor na update k 120 capes. No toto nieje ani nazor na cape ako na celu hru, ktora boh vie ako bude na tom o 2-3 roky.

Co by som este vyzdvihol je komentar od hraca Andrew1019 ktory si mozete najst na strane 27 v drumgunovom topicu. Ten tam uplne vyzdvihol co v rs, a hlavne Jagexe zlihalo a aka by mala byt naprava.

Je to samozrejme v anglictine cize kto ma mensie znalosti (ako napr ja) tak translator pomoze.

PS varovanie: Kto sa vie rozculit nad konanim jagexu alebo sa rozhoduje ci s RS ma skoncit nech tento topic necita :D

Quick find code: 15-16-224-65358518

My ako hraci toho vela nezmenime. Ved aj komentare k jeho postu su skor proti nemu a celkovo nechapem ako to je mozne.

Cize skuste napisat aj vas nazor.

Odomna ma plnu podporu a klobuk dole ze prave on toto napisal. "Rovno jagexu do tvare". 8-)

Re: Drumgunov nazor na sucastne RS

Sat 03. May 2014 22:37:25

Shitty game

Re: Drumgunov nazor na sucastne RS

Sat 03. May 2014 23:06:18

konecne niekto sa nasiel a pochopil situaci rska. jagex by mal dost spomalit updaty a robit ich na
Kvalitu
a nie kvantitu...

Re: Drumgunov nazor na sucastne RS

Sun 04. May 2014 1:23:01

Konečne si to niektorí hráči začínajú uvedomovať, ale škoda že je ich stále ešte pomerne málo.

Hráčov ktorí sa búria proti novým high-end updatom by sme mohli rozdeliť do 2 veľkých táborov.
Jedny - nabrali exp (resp. drahý gear/items) v čase dávno minulom keď všetko išlo pomaly a ťažko. Teraz sa im nepáči že dnešná generácia hráčov to isté môže dosiahnuť 2-3-10x rýchlejšie ako oni. Jagex to argumentuje tým že chce poskytnúť novým hráčom dostať sa na úroveň hráčov ktorí v hre strávili X rokov. Do určitej miery má aj pravdu, pretože nové updaty ktoré pridáva do hry sú zväčša určené pre high level a je logické že by mali poskytovať rýchlejšie exp ako tie staré low level metódy. Ak si porovnáte krivku exp potrebných na ďalší lvl a krivku ako rastú exp s novými metódami zas tak veľmi sa od seba nelíšia.
Druhá skupina si nové items/drahé a rýchle exp metódy nemôže dovoliť a preto narieka ešte viac ako prvá skupina (napr. Silverhawk boots).

Jagex sa ich snaží vypočuť, však predsa šťastný hráč, dobrý hráč. Zvýši trebárs drop rate na drygore weapons alebo seismic wandy aby si average level hráči moli trochu privyrobiť a zbrane boli viac dostupné na trhu. Síce to pomôže trochu priemerným hráčom, ale najviac z toho profitujú aj tak high-level hráči ktorí sa o zvýšenom drop rate dozvedia ako prví (vyzradí im to trebárs nejaký friendly J-Mod alebo sa to dozvedia od elite-pvm teamu ktorý kempuje bossa 24/7 a vidí, že s drop ratom nie je niečo v poriadku). Samozrejme najviac z toho profitujú high level hráči, ich hyper-aktívny prístup k updatu negatívne ovplyvňuje celú ekonomiku až kým zas nezasiahne Jagex a nevráti drop rate zas do normálu.

Open PVP, raidy? Však to všetko tu už bolo, ak ste to zmeškali alebo prehliadli, je to na vašu škodu. Prečo Jagex zrušil Open PVP? Pretože ich využívalo minimum hráčov a tým pádom boli nepotrebné. V priemere bolo na nich 40-100 hráčov, kým na iných w v tom čase bolo 10x viac hráčov online (len pripomeniem že open pvp worldov bolo asi 5 vs 120 safe worldov).
PVP Gear? Bolo/je napríklad v podobe druidic robes (zvyšovali šancu na bind), alebo hybrid rób (extra damage a accuracy v pvp). Po EoC PvP prakticky stratilo význam. Po Eoc ostalo len málo fanúšikov verných PVP štýlu hry a tak Jagex ani moc nedbal na to aby popri vybalansovaní bežného gearu dbal aj na PVP gear. Nedokázali sa prispôsobiť, naučiť sa využívať nové možnosti ktoré im EoC prinieslo.
Spoiler:
Ako príklad ku PVP gearu uvediem hybrid róby - lvl 85 gear, druhý naj gear po nich boli nex sety, rádovo v 100m rsgp - lv 80gear. Odomknutie kompletného hybrud setu trvalo 150-300 hodín, podľa mňa primeraný čas na získanie top-pvp gearu ingame. Avšak poznám len 3 cz/sk hráčov - vrátane mňa- ktorí v čase keď to bol super-gear tento set aj získali, čo svedčí o jeho rarite -> pre také malé % nie je ekonomické robiť veľké updaty.


PVP aktivity stále existujú. Prečo sa ich hráči neúčastnia? No fun? Nie, pretože na to nemajú time popri ich honbe za exp. Dnešný hráči majú jasné ciele - max total, comp cape, master cape. Už sa ani netešia z toho ak sa im podarí zvýšiť niektorý skill na lv 99 alebo prežiť súboj s niektorým bosom. Však prečo aj, veď je to len ďalší v poradí...
RS nie je len o prístupe Jagexu k hre ale najmä a prístupe hráčov k RS.
Spoiler:
Typickým príkladom sú Warbandy. Koľkí z vás tam chodia len pre rýchle exp a aká % z vás je pripravené popri tejto minihre reálne na PVP? Len mizivé množstvo. A ako sa tvárite keď vás náhodný pker pripraví o "ťažko" získané exp? WB d&d je vsadené do prostredia wildu pre jej primány cieľ - pvp interakciu. Keby Jagex teraz exp rewards znížil zrazu na polovicu, počet hráčov na tejto minihre by tak dramaticky poklesol, že by PVP zaniklo úplne.


Neviem prečo sa Drumgun stále sťažuje na bondy. Bondy bol dobrý update, hlavne v tom smere že sa dá za RSGP predĺžiť P2P. Výrazne to znížilo aj RwT, jeden z globálnych problémov RS. SoF/TH to už je niečo iné, ale nebol práve aj Drumgun jedným z tých čo spinoval z SoF 10-tky miliónov exp na bonus expy, napríklad do Divi? Teraz má už 200m exp. Tak sa zas dostávame k deleniu na skupiny 1/2. Dosiahol horný strop, tak sa začne sťažovať aké je to "dnes" všetko easy.

End game záleží len od prístupu hráčov ku hre. Niekto môže prestať hrať keď porazí Elvarga a ďalší hráč môže pokračovať aj po splnení všetkých questov alebo dosiahnutí trimmed completionist capu. Ako je to možné? Však obaja hráči hrajú rovnakú hru, prečo jeden prestal a druhý pokračuje? Odpoveďou pre svet MMO je: Komunita.

Do drumgunovho topicu nebudem nič písať lebo to nemá žiaden praktický význam.