Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievements

Sun 15. Dec 2013 18:13:03

Zdravim,

Druhe pokracovanie o nasej fantazii v RS prichadza. Tentokrat to vsak nebude len o texte ale o kreativite a napadoch ako a co by malo vyzerat. Teda to co sa preberalo v prvom topicu sa teraz premietne do grafickej formy.

V prvom topicu som toho napisal mnoho a len minimum ukazem v grafickej forme. Nie je to preto ze nemam predstavu ako by som to chcel vidiet. Ide skor o to co pokladam ja sa spravne ukazat a na com sa ani neoplati pracovat (je pravda ze aj to co som uz urobil pre tento topic bola vlastne strata casu lebo z toho nikdy nic nebude :D).

Kto necital alebo prehliadol v com som bral inspiraciu v prvom topicu. Vacsinu inspiracie som preberal z inych hier. Teda mix sucastneho RS + inspiracie inej hry (vacsinov to bol prave WoW). Nie vsetko co ma "konkurencia" je dobre a zle. Treba z toho vybrat to najlepsie co by sa dalo zakomponovat a zaroven aby to komunita brala ako plus (alebo len ja? :D)
--------------------------

Achievements
Achievement som v prvom topicu zaradil do kadegorie "Co je v hre nedocene od Jagexu" a pisal som o tom v Siedmej casti. Prispevok mozete najst tu - Click.
Aj vdaka kwaichimu a jeho prispevku som myslienku trochu zmenil. Vyhodil som "Skill achievement" ako napr Nalovit xy ryb, ore, logs atd. Naopak ma napadlo mnoho inych ktore sa nedaju len tak zaradit do neakej kategorie.

K prikladom ktore uvidite na dvoch obrazkach poviem ze to nie su jedine achiv ktore mam v hlave. Ved aky je problem zobrat to najlepsie z minigames a hodit na to achievement? Alebo pri pvp a clan citadele?
----------------------
Samotne okno je kopia Solomon store (okraje). Ostatne veci ako dekoracia su tiez z RS webu.
- Obrazky v achievemntoch su artworky od jagexu, Deviantart alebo len upraven item.
- Rozdelenie by bolo priblizne take ako je teraz + podsekcie, ktore som nepisal.
- Chyba mi tam este posuvnik pri achievemntoch. Teda pri mh a minigames by bolo omnoho viac achiv.
------
Za gramaticky preklad dakujem hracovi Exodeum :).

Priklad Monster hunter achievement

Image

Zlate okna su hotove achievementi. Ked je zoznam veci na splnenie tak farba pisma je ina, pre lepsie rozoznanie co uz je hotove. Viem ze ta siva je necitatelna ale stym bol torchu problem dopasovat spravnu farbu :D..

Minigames (bez sekcii)
Image

Pri minigames, teda ako na obrazku je Pyramid plunder, sa daju vybrat zaujimave veci.
Napr: ziskat kazdu cast tych "artefaktov" alebo samotnu Sceptre of God, ktora je rare. Keby samotne achievementi boli este ako sucast adventure log, tak si pozriete co uz splnil a dokazal vas kamarat alebo clen v klane.

Vsetky tieto achievementi by sa zaroven ukazovali aj v chat okne. Ukazovalo by to len ludi co mate add vo friednliste (+ filter na on/off). To co tam este chyba su rewards za achievement. V prvom topicu som pisal o prikladoch ako: coins, specialne points za ktore by sa dalo nieco kupit, emote, xp bonus atd. Neviem sa rozhodnut co by bolo najlepsie a preto som toto nechal tak.

Asi som to napisal na rychlo a niektore veci som nevysvetlil. Ale komentujte a dajte svoj nazor :).
Mozno este casom k tomuto nieco dopisem viac a ukazem. Uvidim.

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi

Sun 15. Dec 2013 18:41:34

Väčšina z tých reqs je aj požiadavka na trimmed completionist cape. O množstve z nich - skill bonus outfity, Sceptre of God hráči stále polemizujú na fórach kedy Jagex pridá ako ďalší requirement a podávajú návrhy na ďalšie požiadavky na trim cape.
Určite by bolo efektnejšie tvoje zobrazenie dosiahnutých úspechov a splnených požiadaviek ako to ktoré je teraz - prísť sa porozprávať s NPC cez prekážkovú dráhu v múzeu a on ti vypíše akurát zoznam nesplnených požiadaviek do chatu.

Byť Jagexom určite by som to zaradil to F5 Tabu - Social priamo v hre a prepojil aj s Adventurers logom.

Aj keď niektoré požiadavky/achievements sú dosť neobjektívne. Pri Sceptre of God poznám dosť hráčov ktorí získali 30m+ thief exp v PP a Sceptre stále nevideli.

PS: Pekne si sa vyhral s obrázkami.

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi

Sun 15. Dec 2013 23:41:14

Toto je niečo, čo treba hodiť jagexákom na prepracovanie ( pre ich copyrights ). Podľa mňa toto v tejto hre chýba. Hral som strašne veľa hier ( kedysi velký nolifer ) a taký to pripomienkovač splnených/nesplnených vecí som už pár krát videl. Je to bomba. myslím si, že keby sa to predložilo ako seriózny návrh, o mesiac by to mohli hodiť do hry.

Konečne niekto kto len nepíše ale aj niečo vytvorí. Až na to, že arčívmentY sú arčívmentY nie arčívmenti :D ti dávam tak 9/10.

PS: Ako písal kwaichi, bola by paráda ak by tam boli napr podmienky na comp/trimmed comp. cape a iné somarinky :) Takto by mohli zohľadniť potrebne skilly na všetky questy alebo takéto praktické veci. Tento nápad som potreboval vidieť pre dobrý spánok :)
Krása.

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi

Mon 16. Dec 2013 17:33:18

Kanon dakujem :D.
Mne toto tiez prave chyba v hre ale RS ma jednu nevyhodu a to je Java a to ze rs je stale len browserova hra. Chcel by som pocut nazor J modov na to. Viem ako su na tom ludia co robia krasne artworky na deviantart (ako napr LegendsArt) ale jagex mu len da pochvalu a to je vsetko.. oni maju uz davno vymyslene co v hre bude a nezaujimaju ich veci ktore vymysla komunita. Staci si prelistovat Suggestion topic na fore a da sa tam najst mnoho super napadov.. bohuzial vzdy ostanu len na fore.

A tie achievementI :facepalm: ani ze vobec ma nenapadlo :D.


Kwaichi aj Completionis cape (t) je len neofficialne "achievement" svojim sposobom. Nema to ine stats od normalenho a treba tam urobit hrbu veci na splnenie.
Niektore co som vypisal su aj na normal compl potrebne ale co tak urobit zmenu? Urobis ich, dostanes achievement a vies ze mas dalsiu vec z compla hotovu.. a pre tych co nevedia aky je zoznam na compla to by bolo este lepsie. :P

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Mon 03. Mar 2014 20:15:51

BUMP!

"... lebo neostalo pri slovach."

Tak cus ludia. Patrilo by sa to hodit uz aj tu. Neviete co? Project, teda "project" ktory som tu prvykrat ukazal mal ostat tak, ako vzor k teorii ktoru som pisal uz davno. No mne to nedalo a pokracoval som dalej. Pokracoval a stale pokracujem.

Aby toto neostalo len v ramci Cz/sk ludi tak som sa rozhodol ist vyssie. Vyssie znamene publikovat to na DeviantArt v offialnom Runescape skupine. Na ktorom obcas zavitaju aj J mods a mozu to komentovat (to je ale skor rarita). No hlavne ide o to aby to videli hraci ktorym by sa to mohlo pacit. Vela ludi ma mnoho napadov no ked to napisu na forum rychlo sa to strati. Preco to rovno nespojit? Textova a graficka podoba vie ludom hned ukazat ako to autor myslel.

Kedze na deviantArt to uz je od soboti tak to postnem aj sem.

(Slovensku verziu som gramaticky neupravoval lebo to nieje priorita a okrem toho kazdy vie citat tak sa dostal az po tento riadok ... :P)

Achievement part 1
Okno a rozpis poloziek co, kde a ako. - Neviem ci som to pisal vyssie ale graficke spracovanie je mix obrazkov z main page RS. Cize je to zlepenec vsetkeho mozneho do jedneho diela.

Image


Ukazka 10 ikon z mnoho dalsich, ktore budu ukazane neskor.
Image


Toto je len zaciatok celeho uvitacieho projektu a postupne budu pridavane dalsie casti. Tento obrazok co som tu postol dnes mozete najst v anglickej verzii na Deviant arte tu - http://mokuin.deviantart.com/art/Runesc ... -437428966

A mozno casom to bude aj rs webe v Suggestion topicu. Taketo som aspon dostal odporucanie cez deviant art. No na si treba sadnut, spisat co treba a hlavne mat prekladatela ktory ma vela casu. No zatial to odkladam kym nedam vonku part 2 a 3, a podla reakcii sa budem dalej rozhodavat.

Cize toto by bolo vsetko aj pre cz/sk komunitu a snad to pojde tak ako to ide do teraz. Este sa mate na co tesit :).

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Mon 03. Mar 2014 20:33:32

Wow super, vidím, že je z teba stále lepší a lepší grafik. Ak by si chcel ešte viac zahraničného feedbacku skús aj reddit http://www.reddit.com/r/runescape/ (rovnako to sledujú J Mods)

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Mon 03. Mar 2014 20:50:23

je to pekne a mne se to libi protoze kdyz sem hral ja wowko tak tam jsou takove tabulky achievmenty ... a huntil sem ty pointy co se dalo :)

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Mon 03. Mar 2014 21:11:01

Diky Matonym tam to davat nebudem ale dobre vediet ze su este ine moznosti :).
A Sky toto prave som robil aj ja a mne to v RS strasne chyba, lebo Rs svet ma toho ponuknut mozno viac ako WoW :D... ked nepocitam mh samozrejme :D

PS: reupload prveho obrazku lebo bol fuč..
PS2: reupload aj druheho obrazku.. uz viem kam nemam uploadovat :D.

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Mon 03. Mar 2014 21:36:34

Budou nejake rewardy za ty achievements?

edit: Asi jo, ale o tom vic priste :)

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Mon 03. Mar 2014 22:20:11

Sun Wukchung wrote:Budou nejake rewardy za ty achievements?

edit: Asi jo, ale o tom vic priste :)


jj pety a mozno draky fly :D

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Tue 04. Mar 2014 0:01:00

Konečne si sa rozhodol podísť ďalej, keep going :) Verím že J Mods nájdu v tvojej tvorbe inšpiráciu.

BTW tie cool šípky sa robia normálne cez basic tools v photoshope alebo je to nejaká nadstavba?

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Tue 04. Mar 2014 14:38:00

Kwaichi wrote:BTW tie cool šípky sa robia normálne cez basic tools v photoshope alebo je to nejaká nadstavba?


Diky :)

A sipky su ako Brush. Teda vzorky na stetec a ine nastroje. Da sa to najst na nete.. Mat tablet tak si ich urobim sam ale bohuzial ... :D

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Sun 16. Mar 2014 0:48:58

Caute,

tak po 14 dnoch tu mam dalsi part, ktory som dnes hadzal aj na DeviantArt. Druha cast je o bodoch pre achievementy a odmena za ne.

Okrem toho co je popisane na obrazku doplnim este to, ze Rewards by boli pravazne zamerna na to co chcu hraci. Prachy, xp a vyzerat Cool.
Kedze bonusove items su uz teraz nanic tak som toho nazoru ze Aury maju celkom dobru buducnost. Preto som tam pouzil rovno 3 ako vzor a bol by som rad keby ste povedali svoj nazor na ne :).

PS: Gramatika neopravovana ako som uz pisal v Part 1.

Image

Pytajte sa a komentujte. A kto chodieva na deviantARt tak moze okomentovat aj tam :)..
Link na obrazok v Anglickej verzii - http://mokuin.deviantart.com/art/Runesc ... -440478584

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Sun 16. Mar 2014 0:54:06

pekne mokuin je to presne jak u wowka :) kdyby to jagex dal do hry ten tvuj napad ... byl bych hoooodne happy :) rad huntim achievments points kdysi sem je huntil na wowku 17K achievment sem mnel :)

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Sun 16. Mar 2014 12:24:58

Ja prave nechcem aby to bolo uplne rovnake ako to ma WoW.. ale oni to maju najlepsie urobene preto to tak aj vyzera. :D. Kazdopadne zatial velmi slaby feedback z part 2 :(

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Sun 16. Mar 2014 14:12:48

Vypada to dobre.

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Fri 28. Mar 2014 22:38:19

Coskoro hodim part 3 ale najrpv sa chcem nieco opytat.

Hladam cloveka ktory vie velmi dobre anglicky. Potrebujem prekladatela ktory ma cas a vie aj do 24 hodin prelozit, vacsinov mensie texty ako to bolo do teraz na obrazkach. Kamos Exodeum nema az tolko volneho casu popri skole a stale viac rozmyslam ze urobim topic do Suggestion fora. Tam bude toho textu velmi vela a aj preto sa pytam prave tu. Najlepsie by bolo aby to bol clovek ktoreho poznam lebo by som sa lepsie vedel dohodnut.
Kadzopadne kto by mal zaujem nech napise. Tranlastor mi nestaci lebo to preklada strasne zle.

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Sat 29. Mar 2014 12:58:09

Zkus Igiliena, ten nám tu momentálně překládá. :)

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Thu 03. Apr 2014 18:56:29

Tak som su zas aj s Part 3. Tento ma zamerania na rewards v achievmentoch.

Motivovanie hraca je do najdolezidejsie a preto mu treba ponuknut nieco co by chcel. Iny teleport effekt alebo titul? Na to by hrac mal moznost cez "skupinove" achievementy, ktore otvaraju specialny s rewardom. Boli by prevazne v skill sekcii ale nasli by si aj v minigames a eventoch.

Obrazok toho nacrtu som kreslil na papier, odfotil a vymaloval vo photoshope :D. Niesom umelec ale ako vzor postaci.

Neviem co ktomu viac dodat, takze viac si precitate na obrazku. Ake kolkvek otazky piste :). A kto ma ucet na Deviantart tak aj tam :).

Image

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Thu 03. Apr 2014 19:03:58

pekne pekne mokuin hezky to je .. to kdyby dali do runescapu tak sem fakt hooodne hoodne rad :)

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Thu 03. Apr 2014 19:30:11

Hmm dobre vymyslené. Ten teleport je super idea, vyzeralo by to good.

Mimochodom obrázok tu na fóre sa nenačítava.

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Thu 03. Apr 2014 19:47:01

Matonym wrote:Hmm dobre vymyslené. Ten teleport je super idea, vyzeralo by to good.

Mimochodom obrázok tu na fóre sa nenačítava.


Ktory? Ci myslis ten co spominam? To je ten crystal dole pod ikons dole.. taky ten "artwork" :D

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Thu 17. Apr 2014 21:55:38

Caute. Po kratkom case tu mam dalsi pohlad na moj napad k vylepsiu achievement v rs. Tentokrat to vsak bude ine.

Vytvoril som, teda skor upravil sucastnu verziu okna Achievements (city task) v RS. Kedze to moje povodne okno (ten design zo solomon store) je o dost vacsie ako ine okna v interface tak som to upravil prave na povodnu velkost aka je momentalne v rs..... Dalo by sa povedat ze je to verzia 2.

Zaroven som urobil aj dalsi krok a to je: Ako by vyzeralo okienko ked ziskate achievement.

Este spomeniem ze:
- Pocet bodov a overall su zatial nad menu. Budem to este menit lebo sa mi to tam nepaci. Je to moc jednoduche a nieco tomu chyba.
- Pribudne tlacidlo Options. Pri spisovany achievementov som narazil na velky problem a ten ma dost.. no znechutil, lebo to nejde podla mojich predstav. Viac o tom nabuduce.
- Design prave hotoveho achievementu bolo vybrane v ankete v nasom clane (Cz/Sk League). Navrhov som ponukol 6, ktore boli rovnake az na par detailov v rame.
- Tieto obrazky su zatial len v ramci cz/sk komunity. Nedaval som ich na Deviantart, kym nedokoncim tu prvu cast.


Takze tu su obrazky, ako by to mohlo vyzerat ingame. Snad bude vsetko citatelne lebo pre velkost obrazkov som musel zmenit kvalitu.
Image

Image

Tu ako je vidiet nastala aj zmena. Ten Solomon som tam pridat musel, lebo uz to je sucast hry.. No ked mam brat slova Jagexu doslovne tak toto nema zasahovat do hry. Preto tam odmena nie su Points ale male mnozstvo runecoins. Points by znicili Achievement hiscore, lebo by na prvych mestach boli len ti co si to kupuju = pay2win.
Image


Pytajte sa a komentujte. Enjoy.

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Fri 18. Apr 2014 7:50:40

je to nadherne .. pekny je to takhle to by mnelo vypadat v rsku :) mne se to libi

Re: Rs podla nasej fantazie 2 - od teorie k praxi - Achievem

Fri 18. Apr 2014 10:06:33

Jestli jsem to pochopil správně, tak projekt je protlačenej přes Jagexáky a máš slíbeno, že bude implementovaný do hry? Nebo je to jenom utopistický projekt, který vytvoříš a pak se ho budeš snažit nabídnout Jagexu?
Jinak moc pěkný projekt, rozhodně by to oživilo hru. Chtělo by to více takových "oživovacích" projektů, ale bohužel nevím, jestli to bude mít opravdový efekt toho, že rs začne hrát víc lidí.
Každopádně, hodně dobrá práce ti povím :)