Rs podla nasej fantazie

Wed 05. Jun 2013 14:39:43

Rs podla nasej fantazie

Obsah
1. Uvod
2. Co chyba a co je nedocenene
3. Co je doslovne zle a trebalo by zmenit/vymazat
-----------------------------------------------------------------------

Prva čast

1. UVOD

Zdravim ludia. Toto bude taky miniserial-prispevok odomna o tom co by v RS malo byt podla mojej fantazie. Ako by som hru formoval ja. Samozrejme budem rad ked aj vy prispejete tym co by ste v hre chceli vidiet, scim by ste chceli pohnut atd. Hned ale na zaciatok podotknem:
- Stare RS je minulost
- Budem tu pouzivat priklad inych hier pretoze MMORPG hier su uz stovky, ked nie tisice, a je velmi tazko urobit hru ktora by sa aspon okrajovo nevyzerala alebo sa nespravala ako ina hra.
- A poprosim naozaj realne veci od vas. Fantazia ktora vam v hre chyba. Cize ziadne auta, stihacky alebo laserove zbrane... toto je trollenie a nie fantazia.

Cize suhrn toho co som chcel povedat. Predstavte si ze mate sancu byt najvyssim na projekte v RS. Mate volnu ruku a ludia budu robit hru tym smerom kam to chcete a myslite si ze to bude dobre. Hlavne pokracujete v tom co je teraz. Plus vase dalsie navrhy.

PS: Mozno sa pytate preco prave takyto topic. Ja RS teraz nehravam tak sa zacinam stale viac nudit a stava sa mi ze aj hodinu čučim na obrazovku a neivem sa rozhodnut co mam ist robit. Listujem si obcas RS forum a vidim co hracom prekaza. Taktiez debata s cervom alebo Erikom ma priviedlo ktomu ze je fajn si spisat veci ktore chybaju.

PSS: Mozno budem trochu viac nadavat na jagex a niektor veci budem preskakovat a potom sa k nim vraciat. Plus omacky okolo toho ako to umna byva a nemusia tam byt :)
-----------------------------------------------------------------------

2. Co chyba a co je nedocene? Moja uvaha k hre.

Co v hre chyba je velmi tazko povedat, pretoze tej hre chyba velmi vela. Vela jej chyba hlavne v sucastnosti. Ked si zoberete updates ktore su absolutne nedocene a ako keby nedokoncene.
Neaky supis toho co budem rozoberat.
- Armor
- Combat triangle
- Bossovia a grafika
- mapa


Armor
Jagex nedavno rozdelil armor na Tank a Dps (damage per second). Nic by natom nebolo zle keby tento upadate (a hlavne moze za to eoc) nebol len ako 1/4 updatu. Co mam na mysli? Ide o Set bonus.
Setove bonusi su vyborna vec, ktoru uz mozeme poznat od cias Barrows. Uz vtedy mal ist jagex tym smerom ale nestalo sa tak. Teraz tych setovych bonusov nema vela armors. Vacsinov tie najlepsie ktoru su z God wars alebo PoP. Ale preco to je tak? Lenivost alebo nedostatok fantazie?

Free ale aj P2p hraci ma neaky mix armoru na zaciatku. Bronze, iron a steel. Jednoducho to co najde. No malo kto snich nosi cele armors. Ved preco by aj ked to netreba?

V com je ale chyba ze malo hracov v sucasnoti nikdy nevidel full set urciteho armoru?
Je to v tom ze sa da rychlo expit ale hlavne to ze v sucasnoti ten armor nema ziadnu vec ktora by uputala hraca. Hlavne prechod armorov ako Rune na Bandos. Vsetko medzy tym je odpad ktory ani nestoji za rec. To iste sa da povedat aj o Mage kde taky splitbark armor alebo mystic su dobre len aby zaberali miesto v banke.

Takze co urobit pre to aby hraci dali na seba aj taky full steel?
- Zmenit def expenie ktore by islo pomalsie. Teda to ze lvl 20 def nedate ani po 5-10 hodinach a budete musiet mat na seba armor lebo monstra budu mat omnoho vacsi hit. Cize ziadne zabijanie Guardov len v monk robe ale poriadnu aspon full ironku na sebe.

Je to moc tazke? Lol. Def lvl je po eoc urcovatel combat levelu. Toto by zabilo dve muchy lebo by sa expilo celkom dlho na to aby ste mohli nosit bandos/torvz a chodit MH.

Aby ste si nemyslile ze to je len tak a ludia budu ajtak expit len na spiders, a guardoch. Tu by sa pekne uplatnila vec zo Set bonusom. Preco by set bonus nemohol mat aj full bronze? Vsetko sa da len treba vediet ako to spravne pouzit.

Zoberte si priklad. Dosiahnete def level na nosenie Stell Armoru. Taky stell by mohol mat napr set bonus
+2% dmg
+5% dmg do Giants (priklad)

Cize preco by taky Hill giants severne od Observatory len tak stali ked tam mozu ist hraci expit vdaka setovemu bonusu a budu mat lepsie xp ako keby boli na guardoch? A to by sa dalo skombinovat aj pri inych monstrach.

Alebo taky Full dragon armor. Este pred rokom a pol nebol v hre ani Kite shield a to uz bola dost velka chyba od jagexu. Dragon armor zdrzovali a tak aj prisiel o svoju rolu v hre.
Co by mohol mat full dragon?
- Absorbuje cast Fire breath a premiena ho na dmg. Dajme tomu 35% dmg ked pouzivate dragon weapon a 15% ked pouzivate inu zbran.

A tak by sa dalo pokracovvat aj s Mage a Ranged armorom. Samozrejme ze quest reward by boli ine.

Aby som to zhrnul. Prekaza mi ze je plno armorov v hre ktore nemaju cenu. Ktoru su jednoducho odpad. Taktiez aj mosntra ktore su v hre a boh vie aku ulohu v hre hraju. Vsetko sa da skombinovat len treba vediet ako.

A to som este nespojil stym ze niektore casti armoru by ste museli len vyrabat vdaka smithingu ktory by mal dalsie uplatnenie. Ale to necham na inokedy.
---------------------
Neako v takomto duchu budem pokracovat dalej. Bude to taky miniserial odomna.
Snad som to napisal pochopitelne a budete sa vediet ktomu vyjadrovat :D.

To Be Continued ... Combat triangle, bossovia atd atd.

Re: Rs podla nasej fantazie

Wed 05. Jun 2013 15:31:40

teším sa na ďalšiu časť :) tvoje rozmýšlanie sa mi páči :D aj keď o tých problémoch v hre si tu môžme písať roky a nič sa nezmení. naozaj pre mna prevratný update v rsku by bol možnosť jazdenia na koňoch (na koňoch nie draci/tygre/vtáky alebo iné zvery) a myslím že by sa na tom dal stavať aj nový skill

Re: Rs podla nasej fantazie

Wed 05. Jun 2013 15:57:31

páči sa mi ako rozmýšľaš ale ešte by som pridal tématiku: nepáči sa mi ako jagex jebe každý týždeň niečo nové a rýchlo mení hru

Re: Rs podla nasej fantazie

Wed 05. Jun 2013 16:32:20

Mne se nelibi, ze celej svet je tak malej a vsude jsou teleporty, pak si ani clovek neuzije poradne cestovani. Pak se mi nelibi to, ze max combat ma kazdej druhej. Predtim to bylo lepsi, 126 cmb meli jen ti nejlepsi z nejlepsich, tady se to uz nepozna, kdo je nejlepsi. Proste cele RS mi prijde tak nejak komorni.

Re: Rs podla nasej fantazie

Wed 05. Jun 2013 23:00:56

Sun Wukchung jo mas pravdu to budem tiez riesit v Mape. No hlavne ludia nepiste ake je rs teraz zle. Toto je topic ako by ste to zmenili. :D Viem ze je vsetko nerealne co tu napisem ale preco to nenapisat? Mozno si niekto do buducna zoberie priklad ze takymto smerom cesta nevedie :P
----------------------

Druha cast

Combat triangle + vyuzitie u Bossov

Toto je podla mna najvacsia iluzia v akej zije jagex. Triangle mozno bolo kedysi na old combate i to len u free. U mmb to nebolo ani pred eoc ani po nom. Ked ste chodievali wild ako mage a nachytal vas ranger tak ste utekali co to islo. Hlavne v mage robe to bol pekny utek a spam klik na food. A zase naopak ked mage chytil Runaca tiez mal casto po chlebe.

U mmb to tak nebolo lebo kto mal ancient mage tak sekal saradom ludi. A hlavne ja si nepamatam rangerov pri mage banke hore vo wilde. Mozno tak Dharokov a mage+dds. No vela mmb pvp som nenachodil moz nosa mylim.

Cize triangle ako taky v podstate nebol a obavam sa ze ani nikdy nebude. Musel by tam byt velky zasah aby sa to vybalancovalo. A hlavne by sa to viac muselo podobat na ine MMORPG.

Ako moc?
Mozno az tak ze by to ludi nahnevalo. Muselo by ist o system rozdelenia si stats v podobe talentov, powers, (alebo neviem ako inak sa to este vola). Teda strom abilit/bonusov na dannu triedu. Hrac by si musel vybrat za koho chce prevazne hrat v combate.

Cize priklad
Abilita Meteor Strike by pre hraca co nema Meele talenty daval dmg ako doteraz pripadne mensi. No hrac co by hral na Meele talenty by tam mal spell bonus. Ako napr: lepsi damage, menej adrenalinu pri pouzity alebo len rychlejsia obnova spellu.
U Meele by to bolo este rozdelene na Tank a Dps. Jagex sa dost ohana Dps a Tank gearom. No to ich DPS je zatial asi len na papieroch...

Kto hral WoW alebo ine mmo urcite vie ako to myslim. Toto je podla mna jedna z moznost ako rozdelit hracov podla combatu a vybalancovat combat triangle.
---------------------
Vyuzitie u Bossov
Malo by to samozrejme aj dalsiu vyhodu a to je MH. Najlepsim prikladom je Nex. Rangers killovali minionov a tank si zatial robil svoju pracu. No bohuzial teraz sa to da aj solovat a to je zle. Nex bol jediny a najlepsi priklad ako moze fungovat MH na RS.
Mozno sa vamto viac zamotava ale toto je bezne v kazdej hre. Len RS stale bolo pozadu a robilo to jednoducho. Vsak na tomto nie je nic zlozite a vyuzilo by sa viacero veci.

Trojica prikladov Nex bossa pri remaku na to ze Minioni sa daju killovat len na range pretoze nebudu na zemi ale na ostrovcekoch.

Prvy priklad
Nex - 4 ludia (2x meele, 1x meele/ranged a 1x Ranged). Dlhska fightu (30-35 minut).

Jeden meele by mal samozrejme tank talenty a robil by to co do teraz. Druhy meele ma dps talenty a stale bojuje spolu s tankom. Meele/Rangers maju Meele talenti no maju ranged weapon na vypomoc. A Ranger samozrejme Ranged.
Tu pride priklad toho ked treba killnut npc Fumus (teda minion). Meeleckari si prehodia zbran na ranged a zacne utocit. No kedze oni su zamerani na meele tak ich ranged damage bol naozaj k smiechu a celu robotu by musel urobit Ranger. Samotnemu by to trvalo dlho a tym horsie pre tankera.
----
Druhy priklad
Nex - 6 ludi (4x Meele, 2x ranger) - Dlzka fightu 20-25 minut

Pytate sa preco stale tak dlho? No je to to iste ale stym ze stale je malo ludi co su ako ranger/mage. Cim dlhsie budu minions stat tym horsie...
----
Treti priklad
Nex - 6 ludi (2x Meele, 3x Ranged, 2x Mage) - Dlzka fightu 8-10 minut

Toto uz je lepsie co poviete? Rangers + mage zabiju minions rychlejsie a tym padom aj celkovy cas fightu sa skracuje. Samozrejme ze Rangers maju talenty na ranged a Mage na mage.
----

Takto by sa dalo dalej kombinovat u inych bossov. A vzdy by to bolo tak, ze musia tam byt vsetky styl combat ci sa to niekomu paci alebo nie. Vzdy z kazdeho druhu aspon jeden podla bossa. (O tom ale viac rozpisem u Bossov)

Kedze mage ma aj Lunar a Ancient mage aj to by sa dalo vyuzivat pri nekom MH. Vengeance alebo cure poison nie su zle spells. Taktiez Ice barage pri neakom bossovi kde treba stopnut viac monstier.

Surhn
Talenty alebo nieco v tom zmysle by boli pre RS velka rana no v tomto pripade mozno aj dobra. Problem vidim akurat v tom ako expit iny combat ked mate nastavene napr mage a nechcete to resetovat. Toto by sa dalo poriesit no nie je to teraz dolezite. Cize triangle ako vypomoc k PvP a viac zaujimavejsiemu MH? Viac ludi - viac zabavy. Kompikovanejsi boj a o to vacsia radost s killu a dropu.

Hra by bola narocnejsia a ako rad Erik pouziva ze je pre tuto hru stary... Toto je skor opak toho. Cim je hra komplikovanejsia tym je viac zabavnejsia. Tu je len problem "ucit sa" novym veciam. A kedze jagex spackal EoC tak ta hra momentalne zabavnejsia nie je a aj sucastne sa ucit niecomu co stale menia je zbytocne. :D

To Be Continued...

Re: Rs podla nasej fantazie

Thu 06. Jun 2013 14:47:59

uhm, kedy bude ďalšia časť? :)

Re: Rs podla nasej fantazie

Fri 07. Jun 2013 0:16:03

Moongose_svk wrote:uhm, kedy bude ďalšia časť? :)

No mozno zajtra.. alebo az v sobotu. Uvidim.

Re: Rs podla nasej fantazie

Fri 07. Jun 2013 11:56:01

Jagex má veľa plánov, len nie o všetkých hovorí, nie každý nápad sa premietne do reálneho updatu v hre a ešte menej sa ich vydarí tak ako by sme si všetci želali.

Jagex chce aby RS tvorili hráči, jeho komunita a na základe našich podnetov bude prispôsobovať updaty - aspoň tak tvdí. Takže tento topic má svoje opodstatnenie, už to len poslať Jagexu :D

Spoiler:
Ja by som sa vyjadril k podstate RS. Je to hlavne MMORPG. Chýba mi ako to fungovalo v minulosti, keď ľudia museli skutočne na všetkom spolupracovať. Napríklad mining a smithing. Jeden nakopal ores, potom išiel W1 fala bank kde ich predal niekomu za dobrú cenu. Ten kto ich kúpil spravil z nich steal bars a predal ich z profitom. Z steel bars niekto ďalší spravil cannon balls, ktoré predal a ďalší človek ich využil pri trénovaní slay. Ten človek predal dropy zo slayeru - herby, alch stuff a ďalší hráči to využili zas na skilling. Na ten čas tieto skilling metódy predstavovali najlepšie exp, dobrý moneymake a hlavne podporovali kontakt medzi dráčmi. Dnes - ores vám naťažia botovia, tak isto spravia bars aj cballs a vy si to len kúpite za min price v GE...
Takisto aj mnohí bossovia nešli bez toho aby sa do nich pustilo viac hráčov v teame, dobrým príkladom je trebárs aj Giant Mole #GS
Prečo ta takto fungovalo?
Hráči boli pomerne low level a hra bola pre nich určená, keď sa niekto s cmb 50 vydal na mole, jasne že ju sám neporazil a preto potreboval pomoc. Dnes je väčšina hráčov max a hra je nastavená pre hráčov lvl 80 -> Nex?...
Jagex si ale uvedomuje, ak by lvl 99 content vydal teraz, znamenalo by to preňho endgame... nemal by čo lepšie poskytnúť. Jedine následne zvýšiť max lvls na 105-->120...
No ľudia zabúdajú, že je to MMO, radšej všetko soluju pre best exp/h, best profit... Ale čo budú robiť po tom až budú max a hra im nebude mať čo ponúknuť? Takto sa samy oberajú o všetku zábavu z hrania.
Pokusom o nápravu je sú Warbands. Ale zas vidíte ako to dopadlo. Sú tu 2-3 fc. ktoré dominujú celému WB a zas tam hráči len nabehnú by v čo najkratšom čase lootli stany a zmenili na exp avypadli z wildu. Pritom ak by tam boli pkers dobre by sa na nich nabalili. Pk trip na warband sa mi doteraz nedarí zorganizovať kvôli nezáujmu hráčov. Z Warbands je to čo z nich ostalo len vďaka dnešnej logike hráčov.


Aby som pridal aj ja trochu fantázie, tak posnívam nad tým ako by mohol vyzerať plánovaný update Jagexu o trénovaní vlastného armouru.
Už som o tom písal dávnejšie aj na oficiálnom fóre v updatoch aby s tým niečo robili čím skôr. Je to podľa mňa aj šanca ako oživiť prachom zapadnuté minihry. Konkrétne som sa tam zameral na update penance gearu -> za ďalšie body si kupovať lvl up penance itemov čím sa zvyšoval ich lvl. Hráči by sa vrátili do BA, starý armour by mal znova využitie a nezaberal by zbytočné miesto v banke. Vyšší level by zlepší ich výzor, staty, pridal dáky glow... A všetci by z toho mali radosť.
Plánovaný update od Jagexu sa volá Personalize your armour myslím.
Väčšina armourov v hre by sa mala dať trénovať. Max lvl 5. Exp potrebné na lvl up by sa odvíjali v závislosti od požadovaného levelu pre armour. Exp na jeho lvl up by sa delil na pätiny. Napríklad dragon armour lvl 60 (270k exp).
Na
lvl 2 - 54k exp - získanie set bonusu aj pre armour ktorý ho doteraz nemal; pridať momožnosť voľby bonusu dmg/tank/hybrid?, vlastné meno armouru, lvl 62 staty
lvl 3 - 108k - pridanie god related symbolov, lvl 64 staty
lvl 4 - 162k - zmena farby časti armoru podľa seba, lvl 66
lvl 5 - 216k - glow effect farba podľa výberu/božstva, lvl 68 staty
suma: 810k total exp -> lvl 71 ... akurát čas kúpiť nový armour
+ možnosť vystavovať staré vytrénované brnenie v POH nech nezaberá miesto v banke ale nech sa tam pekn vyníma z glow effectom :)
O možnom socketovaní armourov ako to poznáme v iných hrách aby sa s každým lvl upom pridával nový slot na bonusy ako crit damage/accuracy etc sa tu radšej rozpisovať už nejdem. Ale bola by to zas ďalšia príležitosť ako využiť momentálne nepoužiteľné gemy v hre.

Re: Rs podla nasej fantazie

Fri 07. Jun 2013 12:23:16

ľudia vole keby ste tak pracovali v jagexe :)

Re: Rs podla nasej fantazie

Fri 07. Jun 2013 12:26:30

^
ešte dodám, akurát by to riešilo aj lvl 90 armour problém, nex armour by si človek mohol vytrénovať aby mohol v pvp konkurovať drygores/novým c bows

Re: Rs podla nasej fantazie

Fri 07. Jun 2013 13:02:04

Kwaichi :). To s tym armorom sa mi paci! Stupnovanie lvl na armore ktore pridava lepsie stats atd je naozaj super napad. A sam som to nevidel este v ziadnej zo znamejsich Mmo. Socketovanie by bolo fajn keby tie gems boli ako rare v miningu. Neake specialne a len pre vzacne armor, ktore sa bud vyrabaju alebo ziskavaju tazko.

---------------------------------------------------------------
Ja teda pokracujem dalej v mojom a tretiu cast o bossoch rozdelim na niekolko casti lebo momentalne nemam cas vsetko napisat.

Tratia cast

Bossovia (1)

Mh jagexu stale neako neide a kto vie ako to bude do buducna. Kde by mohol byt problem? Neskusenost alebo strach urobit nieco zlozitejsie?
Moj nazor je taky ze obe. Nekusenost je skor v tom ze nevedia spravne vyuzit bossa a jeho schopnosti. Zlozitost je skor v tom ako sa "nabehate" alebo co vsetko musite urobit pred a pocas boja s Bossom. Samozrejme je tam aj limit toho co dojaze Java.. ale da sa to.

RS ma cca 8 Bossov a obe tieto veci splna podla mna len Nex. Iny bossovia maju len jednu stychto vlastnosti, pripadne ziadnu. Rozpisem co mam na mysli:
KBD - nema nic
KQ - pouziva protect
Elemental - dava dole EQ
Mole - nema nic
DKS - tahsi pristup plus su traja
Corporal - damage
GWD - treba mat KC a po remake trochu lepsie abilities
= Nex - kluc + taktika / damage
KK - abilities + jeden stych kde je potrebne mat team
(QBD - vyborna taktika inak je to len solo cize to nepocitam)

Takmer kazdy boss ma nieco dobre ale zaroven vela zleho. Hlavne ked spomeniem Elemenetal Beast. Tento boss je podla mna najlepsim bossom co sa tyka jeho schopnosti. Pri tomto bossovi jednoducho musite davat pozor, nehovoriac o tom ze je to vo wilde. No zaroven je zle ze je moc easy.

Aby som presiel k tomu hlavnemu Vsetci tito bossovia by sa dali urobit na nieco viac. Nieco co by bolo lakadlo. V prvych dvoch castiach som vravel o armore a combate. Obe veci by sa dali vyuzit na killovanie kazdeho bossa. Armor a suroviny treba niekde ziskat a zaroven treba vyuzit kazdy combat styl.
---------------------------------------------------------------
Pojdem zaradom tak ako by som to priblizne urobil. Budeo to zlozite a pre niekoho az nenormalne. A hlane si budem brat priklad s WoWka. Kto ho vsak nehral o to je lepsie :).

King Black Dragon(5-6 ludi)
Najlepsi Drop:
(Meele) - Dragon legs, skirt, boots.
(Mage) - Mystic skirt, Gloves,
(Ranger) - Black dragon hide (3-4), Bow/crosbow pre lvl 65 + arrows

Dropoval by vacsinov junky a suroviny na skills. A tie vyssie spomenute drops by boli "rare".

Taktika: Tank zacne tankovat zbytok utoci normalne. Pri 50% lifepoint zacne drak castit bariery a budu celkovo 4. Shadow, poison, ice a Fire. Bariera sa vzdy vytvori okolo draka a Meelecka budu stat vo vnutornej kedze utocia na blizko.
Shadow barriera by bola podobna ako dava nex. Stym rozdielom ze ked sa pod hracom objavia cierne body, tak im to neda dmg ale ubere trochu zo stats a prayeru. Cim dlhsie tam hrac stoji tym viac mu bude uberat. Bariera sa znici ked ma drak 45% hp.
Na 40% sa objavuje Poison barriera. Kedze Meelecka stoja vo vnutornej strane bariery tak okamzite dostanu poison. Rangers a Mage musia killovat poison spiders, ktore sa objavia. (preco poison spiders? Tie sa nachadzaju aj pri lever odkial sa chodilo cez wild ku kbd). 35% bariera je dole.
Na 30% je ice barriera. Melecka dostavaju Ice Barrage cize utocia najmenej. Mage pri pouzivany Fire spell dava lepsi dmg. Rangers by mal pouzivat hlavne Bombardment ktory by daval na barieru critical hit. Na 25% je bariera dole.
Na 20% je posledna Fire barriera. Z tej by sa dalo utiect a meelecka by to museli urobit lebo by tam neprezili. Cize by stali bokom a pouzivali bud mage alebo ranged len tak ako vedlajsi dmg. Drak by v tejto faze daval len fire breath cize cim skor by padla barriera tym skor zacne utocit normalne. Na 10% je barriera dole a potom uz len staci doklepnut Bossa.


Kalphite queen(3-6 ludi)
Najlepsi drop:
(Meele) - Dragon chainbody, Full helm, Dragon scimitar
(Mage) - Mystic top , lepsi staff, wand, book
(Rangers) - Kalphite chitin - surovina na upgrade black dragon hide + jedina surovina na vyrobu specialnej coif a boots.

Taktika: Tu sa vela netreba natrapit. Prva faza tak ako teraz ma ranged a mage protect. Cize utocia len Meelecka a zbytok zabija male kalphites. A ze ich killovat treba lebo ked sa dostanu blizko ku KQ zacnu ju healovat. Ked meelecka zabiju prvu fazu tak Kalphite odleti prec a pridu tam Kalphite Warriors (8x) a taktiez KQ bude zhora utocit. Cize nieco ako je na Bandosovi ze je vidiet tiene kde to padne a treba len utiect.
Po killnuti Warriorov sa vrati KQ a bude mat tentokrat Meele protect. Cize sa to tentokrat otoci a Meelecka budu zabijat male kalphite a Rangers + mage budu utocit na KQ. V tejto druhe faze by sa nedalo tankovat takze by si KQ vyberala hracov nahodne.
Pocas celeho dungu budu mat hraci silny poison, cize vyhoda mat jedneho co ma Lunar mage a daval by Cure Strong poison (bol by to novy spell).

To by Continues...

Re: Rs podla nasej fantazie

Fri 07. Jun 2013 13:36:39

presne ako píšeš Mokuin
Jagex síce vydal EOC a hráči môže spamovať ľubovoľné abilities, ale bossovia útočia stále tak ako predtým, súboj je ešte o to nudnejší - boss len stojí a attackuje a ty doňho spamuješ abilities
dúfam, že RS3 časom prinesie aj updaty do toto smeru a pridá nejaké "puzzles" aj do boja s bossmi

Re: Rs podla nasej fantazie

Sun 09. Jun 2013 10:04:15

Stvrta cast

Bossovia (2)

Elemenental Beats - (3+ ludi)
Najlepsie drops:
(Meele) Amelut, Dragon 2h, Battle Axe,
(Mage) Amulet, Elemental Gel- Surovina na update Mysticu
(Ranged) Amulet, Broken Dragon Arrow (potrebne opravit pomocov fletch a smith),


Taktika: Elemental by stale pouzival jeho schopnost a to je zhadzovat Equip a to by stacilo na zaciatok. Po 50% Hp by spawnol troch minionov (podobne ako to je z Glacors). Po ich killnuti zacne Elemental okolo seba rozhadzovat gel. Podobne ako u Dungeonering Bossa Shadow-Forger Ihlakhizan. Toto by hracom sposobovalo ze by dostavali damage + Disease (teda to co hrac moze chytit pri Zogre).
Polohu Elementala by som vsak upravil a to tak ze by sa volne pohyboval po wilde. A boli by dvaja. Teda v celom wilde by sa dali najst 2x Elemental beast.


Mole - (3-5 ludi)
Najlepsie drops:

(Meele) - Dragon long, Mace. Mole perfect claws - surovina na update Meele weapon
(Mage) - Mystic hat, boots, Orb
(Ranged) - ?


Taktika: Mole by utekal tak ako je tomu teraz. Mal by dve druhy zahrabania sa. Jeden ze utecie a druhy ze sa podkope a vynori sa pod nekym hracom (podobne ako u KK). Ked bude mat menej ako 35% tak sa zacnu spawnovat male Mole a treba ich zabit. Budu mat sice slabe hits ale budu mat rychle utoky. Toto sa bude opakovat 3x. Po kazdej vlne treba najst Mole a dalej utocit. Ked bude mat 5% tak staci ho len zabit.

----------
Od tyhto bossov by sa zacala nieco ako Tier 2. Teda vyssia formov bossa pri ktorych jednoducho musite mat lepsi armor. Armor stych predchadzajucich bossov,, pripadne len casti.
----------

DKS (3+ ludi)
[b]Najlepsie drops:

(Meele, Ranged a Mage) - Ring, Scrimshaw, Suroviny na Summoning

Taktika: Vsetci traja by utocili na raz. Nedalo by sa lurovat alebo sa campnut. Trebalo by ich zabijat po jednom, lebo kazdy snich pri 90, 70, 50 a 25% bude spawnovat monstra.
Dagannoth Prime by spawnoval - 10 Wallasalki,
Dagannoth Supreme - 10 Dagannoth ,
Dagannoth Rex - 10x Rock lobster.
Cize pri velkych partiach 10 ludi, keby si kazdy zobral jedneho Kinga, tak by tam bol celkom cirkus. Zase by to bola velka vyhoda pre plosne spells ako je Ice barrage a dalsie multi abilities a spell. Drop - Suroviny by boli ako najcasti drop. Ring a Scrimshaw ako rare.

Corporal Beast (6-10 ludi)
[b]Najlepsie drops:

(Meele, Ranged a Mage) - Sigil, Corporal Soul - update na zbrane (drop 5-12). Na full update treba celkovo 50), mnozstvo surovin na summoning (lvl 70+)

Taktika: Taktika rovnaka ako teraz. Cize utocia vsetci naplno, ziadna flakacka lebo corp dava velky dmg. Na 50% by zacal spawnovat Leechov. Celkovo by ich bolo 5 a ked ich nikto nebude nekilloval tak vsetci skocia na jedneho hraca a ked ho ostatni nezachrania (poodbne ako u Nex kde je prison), tak by dostal instant kill. Tych leechov by spawnoval kazdych 10% cize 50 , 40 , 30 atd. Pod 10% uz nebude utocit na tanka ale bude si vyberat ciel nahodne pri com bude pouzivat Soul split (dvojnasobne hp za dmg). Cize velka nevyhoda ked bude mat niekto zly armor a vdaka nemu sa corporal dokaze rychlo nahealovat.

GWD - Po Remaku vela o abilities neviem. Cize toto preskakujem az na Nexa.

Nex (6+ ludi)
Drop ostava rovnaky + rare Book, ktoru by dropovala Nex a Minions. Bola by to Xp book ktora by davala bud Mage, Slayer, Player alebo Lifepoint xp. (Od 50k do 180k xp). Pripadne knihu zamenit u NPCs za: Mage - runes, slayer - Slayer point, Player - Bones. Lifepoint - money.

Taktika: Vsetko by ostalo rovnako ako je az na par zmien, Minions teda Fumus, Umbra atd, by boli na ostrovcekoch. Cize killovat by ich mohli len Rangers/Mage. V blood faze by sa spawnovalo viac monstier ktore by trebalo killovat, pretoze by healovali Nexinu. V ice faze by obcas padol ladovec zo stropu, cize by trebalo utiect z miesta kde sa ukaze tien. A len v poslednej faze by Nexina pouzivala Protect/ Soulsplit. V inych fazach nie.

Kalphite King - (8+ ludi)
Drop ostava + Lepsie vyuzitie Chitin a nove Arrows pre Ranger
(Tuto taktiku som okukal na forume kde to navrhol jeden hrac a paci sa mi to).

Taktika: Aby ste sa dostali ku KK musite ziskat "kluc". Kedze v tom dungu kde sa nachadza vstup ku Kingovi je o trosku dalej vstup ku KQ. Bola by to mensia verzia tej povodnej KQ. Cize dala by sa zabit rychlejsie ale bez jej smrti by nebol pristup ku Kingovi. Ked je kralovna mrtva tak King robi to co teraz. Jediny rozdiel by bol ako by sa objavovali male Kalphites. Tie by sa nemohli ignorovat a trebalo by ich killovat. Tu by bola vyhoda mat Ice barrage a ine multi spells, pretoze tie male by chodili v skupinkach z jednej strany. Inak nad kingom zatial nechcem uvazovat lebo sam som ho videl len na videach a nemam ho odkusaneho :).
----------------------------

To by bolo ku bossom vsetko. Niektory to maju len strucne napisane ale da sa aj tam viac zaspekulovat. Hlavne treba brat v ohlad ze ich HP a dmg by bolo uplne ine ako teraz. Ze tie Fight by trvali aj 10 a viac minut.. preto tie percenta hp nie su len tak pre srandu.

Najvacsi problem je akurat vtom ako by sa rozdeloval drop. Cize to aby napr Meele nedostal mage armor alebo naopak. Je tu tradovanie ale pri random teame by to mohol byt scam.

A kwaichiho napad s updatovanim armoru by bol v tomto pripade este lepsi. Hrac by jednoducho musel ist KBD, KQ a Mole aby ziskal ten zaklad armoru a na dalsich bossoch by mohol updatnut. Alebo by uz musel mat urcity lvl. Napr ze na nexa nepojdete kym nemate lvl 4 armor atd.

Alebo iny priklad. Taky Mystic dropuju Slayer Monstra. Bol by lvl 1 a ten by ste updatli prave na Bossoch vdaka neakemu itemu alebo surovine. (Kwaichi to dobre vystihol a mne to pekne pasuje do mojej skladacky.) :D

To by Continue...

Re: Rs podla nasej fantazie

Mon 17. Jun 2013 13:36:37

Piata cast

Mapa (1)

- Mapa ako taka
- Mapa a teleportovanie
- Oblasti a ich nevyuzitie (2)


Po tom ako jagex vypustil HTML5 sa RS mapa stala tercom utokou. Ved bodaj by nie ked prave html5 ukazalo ze rs mapa je vlasne ako spedlikova hlavicka. Mesta su od seba len par krokou a ostrovy su tak blizko ze by tam preplavalo aj dieta.

Ked si spomeniete na old RS v rokoch 2005-2007 predtym ako sa aplikovala nova grafika. Ake to bolo utrpenie ist z Lumbridgu do Varrocku? Mozno to bolo len premna priserne daleko :D. No hoci by neexistovali Lodestone a hrac by videl po html5, ze Varock je vlasne za rohom nezdalo by sa to tak daleko.

Je taka otazka. Je to dobre alebo nie?
RS nepotrebuje mat velku mapu na ktorej pojdete z jedno konca na druhy viac ako hodinu. Taktiez tych 2 000 hracov na jeden world je stale malo na to aka je mapa velka.

Odvratena strana je ale estetika. Vyzera to doslovne zle! Velke kralovske mesta stojace vedla seba ktore sa mozu ostrelovat katapulatami. Nehovoriac o tych ostrovach a "horach", ktore su mensie ako najvysia veza vo Varock Castle.

Takze na otazku, ci je to dobre alebo nie, neviem odpovedat. Dokonca samotne riesenie ma nenapada tak aby razantna zmena.


Mapa a teleportovanie

Rs mapa je velka, pre niekoho mala, ale i tak je v Rs tolko teleportovacich moznosti ze to snad nema ziadna ina hra.
To co bola niekedy cenost (law runes, amulet of glory), je teraz len odpad, ktory ludia vyuziju len ked sa ponahlaju. Dalo sa to cakat skor ci neskor ale clovek co prisiel stym ze v hre budu dobre Lodestone by si zasluzil riadnu po hube.
Hlavne lodestone - Edgeville, Alhkarid, Burthope, Varock a Lunar isle su hotove zlo.

Preco?
Edge a varock je skor vyhoda pre lenivcov na free worlde. Free hraci dostali plte ktoru si mozu v lumbe postavat a dostat sa do edge no asi im to prekazalo ze nemaju Wc lvl. A varock? Ako som uz pisal je to zarohom a kedze po eoc Wizards neutocia tak sa nemaju ani coho bat. Alkharid a Lunar Isle su tiez ina pesnicka. Zaplatit 10gp (teda plati sa to vobec este bez questu?), bolo asi vela a ked mmb maju teleport do Duel areny a Glory tak preco nie aj free? A ten Lunar isle aj ked je to samotnom konci mapy ma teleport na amulete ktory je po queste. No o nom vie mozno tak 1/4 hracov....

Lodestone su jednoducho blbost. Rovnako tak aj dalsich XY teleportov, ktore su v hre. Ako priklad uvediem teleportovacie papiere ktore sa ziskavaju v Clue (Nardah, Miscelania, Sawmill, Tai bwo, Phoenix lair, Bandit camp). Nardah uz ma teleport na amulete po achievementoch, bandit camp ma lodestone, Miscelania ma dokonca teleport na Ring of Wealth a Fairy ring. Jedine tie Sawmill, Phoexni a Tai bwo su dobre. No 3 z 6? Zbytocnost.

Co mi ale najviac prekaza je to, ze fairy ring pouziva velmi malo ludi. Tato teleportovacia metoda sa mi pacila hned od zaciatku a podla mna to mala byt ako jedina vec ktora vas mala dostat na tie "daleke" a tazko dostupne miesta (ako je Morytania, miscelania, karamaja alebo Piscatoris). Hlavne to je na tom dobre ze ste si museli urobit questy a podla toho sa vam menil pristup.

Aby som rozdelil ktore su dobre a zle. Tie dobre napr:
- Ectophial
- Tokkul zo (teleportovanie sa v Tzhaar cave)
- Fairy ring
- Dueling ring (klasika)
- Charter traders (teda preplava lodou po celom svete) - toto je hned po fairy ring najlepsi update k preprave v RS podla mna.
- Ardougne cape
- Lunar a Ancient teleporti
- Glider a Spirit tree - vyborne pomocky. Spirit tree by potreboval mat mapu ako ma Glider aby to bolo lepsie.

Tie zbytocne alebo mrtve
- Preprava Balonom (vyzeralo to zaujimavo ale je to mrtve.. hlavne pre to ze tam treba Logs)
- Spominane clue "papierove" teleporti (zbytocne - ja som ich sice vyuzival ale vacsina nie)
- Ring of Weatlh - teleporti (zbytocnost)
- Lodestone (zle)
- combat bracelet alebo ako sa to vola (to niekto niekedy aj vyuzil na teleportovanie? :D)
atd atd

Zmenit nieco v tomto by tiez nebolo len tak. Cim dlhsie je neaky update v hre tym viac sa to u ludi aplikuje. Keby sa teraz dali prec Lodestone nadavali by tak ako low combat ako aj maxed hraci co maju v bankach cez 10k lawiek a tisice amuletov atd.

Cize Jagex opat nerozmysla a nechape ze zabija tymto stylom ine dolazitejsie veci ktore robia hru hrou.

Cez to vsetko by sa naslo riesenie.
Hrac bude priberat podla toho ako sa bude pohybovat. Cize stretnete cloveka co ma bez armoru 130kg? Tak to bude ten clovek co v zivote neprechadzal okolo barb village alebo cez branu do Taverley. Ti sikovnejsi, ktory si aj zabehaju by boli na tom lepsie. Samozrejme kto ma kilo naviac by to bolo aj graficky vidiet.

Vyhoda mat Kg v poriadku
- lepsi lifepoint pri cobate a sanca vyhybat sa utokom
- samotna vaha pri behu


A ti co sa len portuju a prebehnu len do GE?
- lifepoint by padal rychlejsie, casto dostanu dmg
- horsie agility xp
- atd atd :D..


Zlozite? Ano, viem.. ale aby vsetko ostalo ako ma riesenie nie je. Aelbo viete o niecom?

To by Continue...

Re: Rs podla nasej fantazie

Mon 17. Jun 2013 16:00:21

Ladestone = blbosť súhlasím, aj keď v poslednú dobu využívam iba ich :D

Re: Rs podla nasej fantazie

Mon 17. Jun 2013 20:04:49

Ring of Weatlh - teleporti (zbytocnost)

hmm, na bosse nosim jen toto jako port :D

Re: Rs podla nasej fantazie

Fri 12. Jul 2013 14:02:49

Šiesta cast

Mapa (2)

Oblasti a ich nevyuzitie

Kedysi davnejsie ma vzdy uchvatilo to ako sa rs mapa rozsiruje. Otvorila sa dalsia cast a opat bola o nieco kompletnejsia. Teraz to uz tak nie je kedze je cela mapa objavena a jagex ju na okrajoch upravuje minimalne. Vsetko teraz tlacia na miesta kde by to patrit nemalo.

Na jednej strane to je dobre lebo terz sa uz noplati rozsirovat mapu. Je dost velka a boli by to dalsie zbytocne mrtve zony. Co je natom ale zle je to, ze jagex tie updates dava na miesta kam to vobec nepatri. Je to doslovna ignoracia zdraveho a logickeho rozumu (viem logika vo fantazi hrach nie je). Ako to myslim uvediem na par prikladoch.

Polypore Dungeon - Vstup do dungeonu je len jedina dobra vec na tomto. Umiestnenie na mape je ukazkove - pekne sa da vyuzit miesto, ktore bolo niekolko rokov uplne nevyuzite. No Jagex vsak nepochopil logiku umiestenia a obsahu dungeonu by mal aspon ciastocne suvisiet s oblastou. Vieme ze polypore dungeon je obrovska jaskyna, ktora ma velke hubove chodniky. Neviem ako vy ale ja by som takyto dungeon dal bud do Posion Waste (tj na juhu elfskych lesov) alebo presne na druhu stranu sveta a to je za vychodnu hradbu Darkmeyer ako nad pustnu oblast.

QBD dungeon - Jednym slovom katastrofa. Umiestnene by bolo dobre keby tam boli len grotworm i to len prve poschodie. Ta architektura dragonkinov na tuto oblast mi nepasuje a samotna QBD by mala byt na ostrove. Ved je velka ako 3/4 faladorov a to sudim podla toho aku ma len hlavu :D. Sice vstup ku nej je cez teleport ale ajtak je to zle!

Vorago - najnovsia katastrofa. Velky "golem", ktory ma blizko faladoru snad nahlbsiu dieru v celom gielinore. Vstup do toho dungeonu by som skor vyuzit na vstup do LRC. Samotneho Voraga by som prvom rade umiestil na kopec. Najlepsie niekde blizko Undergound passu alebo rovno priamo do neho.

Jagex dava velke klucove veci do zon kam nepatria. Ved si len zoberte samotnu vysku Voraga a QBD. Taketo monstra patria mimo civilizaciu tak ako Corporal beast alebo Kalphite king.
--------

Jagex taktiez asi pochopil ze mapu ako ju robievali nemoze byt taka a preto vsetko davaju do dungeonov (alebo do zon, ktore su v inej "dimenzii" (runespan) alebo v inej vyske (citadela)).
To je ale velka chyba co sa tyka dungeonov, lebo pod porvchom je mapa ako deravy syr. O to horsie ze architektura tychto susediacich dungeonov je kazda ina. Ako keby kazdy dungeon bol na inej planete.

Samotne rozdelenie oblasti je rovnake zle ako v inych MMORPG. Teda rovna ciara a nie velke pohorie rozdeluje mapu podla prostredia. V RS to najcastejsie rozdeluje rieka a ked sa nad tym zamyslite tak to vyzera casto zle. Hlavne na HTML5 to je vidiet.
Rieka rozdelujuca Morytaniu a zbytok sveta.. alebo Lumbridge / Alkharid. Nehovoriac o wilde ktory ako keby vybombardovali napalnom prestne podla pravitka na milimeter.

Ze sa to ne a urobit lepsie? Ale da. Dobrym priklaom je Rellekka a okolie ktore nema ziadnu zelen. Je to take to upozornenie ze je tu predsa len ina klima (ked hovorime priamo o tom ocena ktore je okolo a vsade nadtym je len zima). Tuto oblast cize tiez rozdeluje rieka ale nie je to preskok s cisla 1 na 10 ale apon preskok na 1 na 5. Je tam ten medzy stupen prostredia.
Cize neda sa urobit polopust medzy Lumbridge a Alkharid? Alebo rovno cast lumbu upravit na podnebie take ze je tej zelene predsa len menej? Bitch please. Vsetko sa da len treba posuvat hranice fantazie.

Co sa mne este osobne nepaci je to, ako na mapach prekazaju mining ore. Vsetky ore by som presunul do dungeonov. Nad tymito dungeonmi by mohol byt kludne volnejsie miesto a vyuzit ho aj na take veci ktore jagex teraz dava do dungeonov. Hlavne tie posledne Questy, ktore su na povrchu minimalne a vsetko je v dierach.

Napriklad:
Alkharid mining - cela ta plocha by sa zarovnala a vsetky tie ore by sa presenuli do podzemia. Bol by tam neaky vchod ako do banickej sachty. Na zarovnanej ploche aby namiesto toho nebola len hola pust by sa tam mohla napriklad presunut Crafting Guild. Blizko su cows, aj obchod na craft veci by sa presunul do budovy. Ore ktore re v craft guilde by sa presenulo tiez presunulo do podzemia a bolo by to rozdelene branou ako to je v Mining guild.
V tomto priklade ide aj o to ze uz ked sa RS ulahcujue tak nech to ma aspon neake spravne ulahcenie. Preco nemat NPC na crafting na jednom mieste? Podla mna to je lepsie lebo takto sa stretne viac ludi co robi craft na jednom mieste).


O mape by sa dalo vela rozmyslat a celu ju prestavat tak aby vsetko bolo na dobrom mieste. Ale to by sa patrilo aj graficky ukazat a na to zatial nie je cas :P.

To by Continue...

Re: Rs podla nasej fantazie

Thu 05. Sep 2013 19:04:10

Po dlhsej dobe opat nieco k topicu o fantazii pre rs.


Siedma cast

2.2 co je nedocenene?

Uvodom k teme.
Mnoho hracov si po niektorom update povie "Na co bol dobry tento update...?". Alebo, "mohli to nechat tak ako to bolo". V drvivej vacsine mate pravdu pretoze posledne 2 roky boli niektore updates naozaj *facepalm*.
Ako priklad by som uviedol farming update pred 2-3 mesiacmi. Na co to bolo dobre? Na nanic, ale co keby to malo niekedy predsa len vyuzitie?

Rozdelenie tejto temy:
*Co je v hre nedocene od Jagexu
- Achievements
- Minigames a ine srandicky
- Wilderness


*Co je v hre nedocene od hracov


Co je v hre nedocene od Jagexu

Achievements

Zacnem tym najokukanejsim, najbeznejsim v mmorpg hrach, a zhodou okolnosti tym co uz v rs je a to su acievementy (tasky).
Achievements pozname vsetci. Su to vlastne ulohy, ktore nas prinutia ist na miesta kam by sme nemali dovod ist alebo urobit vec, ktoru hned vyhodime. Par hracov (ako aj ja) berie achievements ako ciel. Dosiahnut nieco co sa inym nechce.

Preco ale mna a mnoho dalsich sucastne achievement nezaujimaju tak ako u inych hier? Mne prekaza hlavne graficke spracovanie a umiestnenie achiv v sucastnom rs. Casto ziskavame achievement a ani nevieme za co. Ked robime tasky tak po hodine na to zabudneme co sme vobec robili.
Jagex sa mozno nechce dobrovolne opicit po inej hre (aj ked sa to mnoho ludom nezda), ale prave pri tejto problematike ako su achiv by sa mal. A kde by mal hladat inspiraciu? Samozrejme v hre, ktora je najviac nenavidena a tou je World of Warcraft.

System achievementov na wow je velmi dobre spracovany a v RS by to do seba zapadlo ako puzzle. Je to hlavne preto ze RS ma vyhodu nad WoW. Rs ma vela skillov, miniher a d&d. Takze uz viete akym smerom sa bude uberat tato cast? Ano bude to v podstate omelane to co uz je na warcrafte.


Riesenie achievementov a ich funkcia

Ako prinutit RS hraca k tomu, aby urobil niekolko stovak achievementov? Mnoho updatov rs uz ukazalo co hraci chcu a co nie. Hlavne lakadla by boli klasicke veci ako:
- odmena maleho xp bonusu
- coins
- petov a graficke upravy armoru/weapons/ spellov.

Tie vedlajsie lakadla:
- vyuzitie points z achievementov
- pekne rare tituly a Emote
- hiscore
- a samozrejme chvalenie sa a dokaz o tom ze ste boli v niecom prvy!


Sucastne rs ma 584 achievementov (taskov). Nieje to vela ked polovica snich sa da urobit za jeden den. Ale co tak dat o 1-2k viac?
Je tu 26 skillov z toho by sa dalo urobit najmenej 350 achivov. Viac ako 40 minigames,d&d ktore by mali viac ako 500 achiv. A nakoniec world achievementy ktorych by mohlo byt tiez 150-200.

Ked si to neviete predstavit dam par prikladov.
Skills:
Mining
- nakopat 100 z kazdeho ore (vratane blurite ore, bane ore, granite. redstone atd)
- ziskat jeden drahokam pri miningu

Fishing:
- ulovit 10 000 ryb (akekolvek)
- ulovit vsetky druhy ryb (1ks z kazdeho)
- ulovit junky (boots, chest...)

Agilita
- pouzit vsetky skratky, na ktore je potrebna agility lvl
- ziskat 100 ticketov v Burthope agility
- pouzit skratku na Ape attol pri fairy ring


Minigame:
Barrows
- Ziskaj jeden plny set
- ziskaj 6 sety armoru (vsetky casti barrows)
- zabit brata jeho vlastnou zbranou

Sinkholes:
- skoncit na prvom mieste


Treasure Trails
- ziskat vsetky pages
- ziskat kazdu vec, ktora je v clue (okrem third-age itemov)

World:
- 100 krat sa teleportnut cez spirit tree
- Vyskusaj vsetky fairy code


Ale aj extra achievementy ako su napr:
- prvy kill bossa
- prva 99 v skille


Toto bolo len na rychlo vymyslene par achivov. Hlavne by sa dali lepsie prepracovat aby to nebolo take monotonne (hlavne u skillov - zbieranie surovin)

Za kazdy achievement by boli aj neake points (rovnako ako to je na wow), ale stym rozdielom ze hrac by si za tie pointy mohol nieco aj kupit, vyrobit.. jednoducho aby ich vyuzil (a bolo by to skor ako passivne vyuzitie).
Tym ze minihry maju svoje rewards tak by to v achievementoch vyzera inak. Boli by tam ine doplnky uz k tym sucastnim rewardom. Ako napriklad 5000 chompy by bol graficky update na tu celenku alebo napriklad chompy pet :D.

Trochu historie?
Viete co by sa dalo nazvat ako prve a malo to korene achievementoch? Je to miniquest na vstup do Barbarian agility. Cize Barcrawl. Navstivit vybrane hospody a dat si specialne pivo, drink. Zoznam napojov a nasledna odmena je pekny priklad ako by mohol fungovat system pri niektorych achievementoch. Samozrejme tu by nebola odmena ako vstup do Agility ale odmena v podobe points.

..WoW? Wow...
Je to sice len kopirka wow ale presme o to ide. RS svet vie viac ponuknut. Warcraft ich ma vela hlavne vdaka pvp systemu a vela dungeonov/raidov (cize bossov). Rs by vedelo toto nahradit v minigames.
Achievement v RS by museli byt hlavne graficky pekne a urobene. Podobne ako su na wow. Teda, ze v klan chate sa ukaze kto aky achievement ziskal a zaroven by sa pripisal datum k danemu achievementu. (Graficky som myslel ukazanie na vasom interface a celkovy zoznam vsetkych achiv.)

Je mi jasne ze k browserovej hre sa toto urobit neda, ale tento topic je prave o tom - o fantazii. A takato fantazia ako su achievements mne v RS chybaju na tolko ze mi to prekaza ako ich ma wow pekne urobene. Jagex to nevie ocenit a vsetky veci ktore by boli dobre v achievementoch dava na uplne nezmyselne veci ako napr:
- Super september = 30 uloh, na ktore si o mesiac ani nespomeniete. Keby boli archivovane v Achievementoch o ktorych som pisal tak by bola aspon trochu nadej. A tieto ulohy su naozaj dobre ale pre zlu vec.
- Loyality, Sof a Solomon = tieto 3 vacne krize, ktore nicia hru ponukaju to co by bolo najkrajsie na rewards v achiemevementoch. Pekne graficke doplnky, emote a xp bonus.


Vsetci mozete vidiet ze jagex material na to ma.. ale bohuzial sila penazi vyhrava nad fantaziou.

To by Continue...

Re: Rs podla nasej fantazie

Fri 06. Sep 2013 23:58:38

Pod Achievementom si predstavujem presne niečo ako terajšie Super challenges, nech je to trochu bláznivé, vyžaduje to nejaký skill a je za to dobrá reward. Presne ako píšeš, cosmetic itemy mohli dať radšej za achievementy ako za real money.
Tým, kde sa dokupujú cosmetic items za realy money sú väčšinou hry, ktoré sa vybrali čisto F2P cestou a nie tie, ako RS ktoré vyžadujú mesačné poplatky ak si chce človek zahrať (na F2P mi vadí neustále prítomné reklama -> btw ešte stále tam behajú aj reklamy na RWT stránky? :D , novo pridaný stále svietiaci gombík na Subscribe a úpadok všetkých F2P minihier, lebo Jagex F2P venuje minimálnu pozornosť).
Úlohy tipu nachytať 10k rýb mi prídu zbytočné, nazval by som ich skôr milestones, lebo človek na to nepotrebuje vynaložiť extra námahu, dosiahne ich pri bežnom skillingu. Zapisovať dátum, kedy to človek dosiahol? Ja osobne by som sa na to asi nikdy ani nepozeral.

Som zvedavý, či sa rozpíšeš neskôr aj o bode *Co je v hre nedocene od hracov :p

Re: Rs podla nasej fantazie

Fri 13. Sep 2013 20:40:21

Osma cast

Co je v hre nedocene od Jagexu - Part 2

Minigames a ine srandicky

Runescape ma v sucastnosti cez 40 minigames a D&D. Dokazete vymenovat viac ako polovicu? Pre vacsinov hracov by to bol velky problem pretoze mnohe su na miestach kam hrac nema dovod zavitat. Parkrat sa mi stalo ze ked som povedal nazov neakej minigame tak hrac nechapal o com hovorim a ani nevedel kde sa nachadza (napr Demon Flash mob). Jagex sice dal polozku Minigames do noveho UI ale to hraca ajtak neinformuje.

V kazdej hre je samozrejmostou ze stare, okukane veci, ako aj v RS minigames, prestavaju byt zaujimave. Hraci si najdu lepsi sposob "expenia" a takmer vzdy ma hlavne na to dopad odmena.

Tu je objavuje taka zaujimava otazka. Kto za to moze? Jagex alebo narocnost hracov? Odpoved je pol na pol... ale vacsia vina pada predsa len na Jagex. Preco? Je to tym ze jagex dava do hry stale viac a viac minigames, ktore su lepsie a maju mnoho xp. Tie stare ostavaju bez zmien (casto aj po grafickej stranke) a povedzte si rovno....keby jagex nedaval minigames do poziadaviek v Task a Completions cape tak by sa ich chodilo este menej (ako napr. Temple trekking).

Toto je ale zaroven mala utecha. Graficka uprava minigame a zaroven ako poziadavka na Task je rana na istotu ze to hraci navstivia a mozno prave tam najdu svoje potesenie.
Su to napriklad:
- Castle wars
- Barrows (ktory vdaka Morytania taskom nabral este vacsiu oblubenost)


Je tu aj druha strana. Neoblubenost a nespokojnost
Minigames, ktore uz od zaciatku nedostali oblubu:
- Trauble Brewing
- The Crucible (nahrada za high risk wild)
A D&D ako:
- Bakriminel Bolts (opat pvp)
- Demon Flash mobs
- The Nexus


Minigames ktore boli "zhejtovane" za ich jednoduchost k xp
- Pest constrol (v jeho zaciatkoch bol casto tercom utokom. Combat xp neboli nikdy lahsie)
- Runespan (Runecrafting za dva tyzdne? Preco nie)
- Warbands



Co je teda nedocene od jagexu v minigames?
Je to ich zbytocne mnozstvo, umiestnenie a informovanost. Hlavne info pre hraca je dolezite a jagex sa moc spolieha na komunitu ktora napise guide (pamatate si na to ked bol update a hned v novinkach bol pekny guide priamo od jagexu? Toto mi kur*vsky chyba...).

Zbytocnostou by som uviedol minigame Nexus
Tato minigame dava prayer xp. Hlavne pre low prayer lvl a aj ked na zaciatku xp ziskate rychlo stale je to nezazivne a nudne. Nexus mali dat F2P hracom, tak ako to mnohho hracov navrhovalo na fore, lebo coskoro to bude dead concent.
---------

Ake by mohlo byt riesenie?
Prekopat stare minigames a dat im novy zivot! Niektore uplne vyhodit (napr gnomeball) alebo urobit rework ako sa stal u Rogues' Den, ktory sa zmenil na minigame Flash Powder Factory.

Moje samotne riesenia by boli dve:
1.) Minigames musia mat svoj server (world) tak ako to je u Big chinchompa ale aj u spominaneho Flasch Factory. Ked hrajete tieto minigames tak vas to hopne na world 170+. Vyhoda je v tom ze to tam portne kazdeho hraca z kazdeho worldu, ktory ide dannu minigame. Taketo hry na spec. worldach nebudu casovo limitovane a teda najdete tam vzdy hracov, ktory to chcu ist hrat.
Vyriestilo to by problem napr aj tychto minigames
- Fishing Trawler (toto je uz tiez mrtve ale nemuselo by to byt keby sa hraci vedeli najst)
- Pest control
- Shades of Mort'ton


NEVYHODA: Lognut by sa tam mohol kazdy. Teda aj nubs, kids a iny trollovia ktori by robili presne opak toho co maju. Aj preto Pest control ma casto sukromne world pre high lvl a takto by to uz neexistovalo. Na toto by sa ale dalo najst riesenie v podobe hodnotenia, hlasovania a spec. chatov.


2.) Minigames lvls / hiscore (experience) ako u skillov. Tento napad mam v hlave uz velmi dlho a napadol ma ked som videl mrtve Burthope Games room. Nechapal som preco tam hraci nechodia a hladal som dovod ako ich tam prinutit ist.
Minigames by mali tabulku podobne skillom. Taktiez by sa tam levelovalo do lvl 50 alebo 100. Nebolo by to ale expenie ako pozname. Tie "XP" alebo "points" by mala kazda minihra ine a zaroven by tam bolo mnoho vyhod.

Reward z levelov by boli vzdy prospesne v danej minihre a v rewards. Samozrejme ze by to nebola podmienka na completionist cape ale toto by malo svoj Games cape. Taktiez hiscore ktore by nenechalo hracov spavat.
--
Tazko sa to predstavuje ale uvediem par prikladov.
Stealing Crations
Odovzdane class, Tools, armor, items - (clay = C) - C1=(1 xp), C2=(2xp), C3=(3xp), C4=(4xp). C5=(6xp)
Team win: 10xp


Max lvl 50 a niekolko lvl
Level 2 = Rychlejsi zber Clay 1
Level 5 = Sanca na double loot v clay 2 a 3
Level 8 = Rychlejsi zber Clay 2
Level 13 = Summoner pri PvP ma sancu dat Stun
Level 15 = Rychlejsia sanca na ziskanie clay 4 bez tool
Level 20 = 10% sanca ze pri pvp vam ostanu vsetky class
Level 21 = Mining na lvl 90+ ma sancu vykopat Big clay rock (daval by 8-15x Clay 5)
Level 25 = Morphic Tool maju o 15% vacsi double xp bonus. Volatile Tool o 20%.
Level 26 = Rychlejsi zber Clay 3
Level 30 = Morphic Tool maju o 25% vacsi double xp bonus. Volatile Tool o 30%.
Level 32 = Sanca na double loot v clay 4 a 5
.... atd
.... atd
Level 50 = Morphic Tool maju o 65% vacsi double xp bonus. Volatile Tool o 80%.

--------

Castle wars

Max lvl 100
.... ....
.... ....
Level 40 - Pouzivanie spiked cannon ball - pri dopade damage random hracov v okruhu 5x5
Level 50 - Pri zobrati Flag je sanca sa zneviditelnit na 3 sec
Level 60 (plus 78 agilita) - rychla skratka ku vlajke
Level 95 - +2 ticket za kazdu hru
atd.

-----------
NEVYHODA LVLS: Velky hejt hracov a nutnost robit minigames, ktore nie kazdy oblubuje. Xp by boli narocnejsie cize by to bola celkom dlhsia praca. Na druhej strane hraci co sa nudia a chceli by novy challenge tak by to bolo prenich. A ked uz robia 200m xp mozno im to pomoze.


------------

Urcite by ste vedeli aj vy vylepsit minigames tak aby neboli len Dead content. Jagex si neuvedomuje ze minigames nevie ocenit na taku hodnotu aku vskutocnosti maju. Komunita im stale dava feedback k minigames ale malo kedy to jagex aj posluchne a tak to aj casto dopadne.

Vsetko sa da na dobre vyuzit a aj keby to nie kazdemu sedelo nie je nutnost to robit ako skilly. Vsetko je o tom aby mrtve zony neboli mrtve ale naopak plne zivota, teamovej praci ale aj superenia o prvenstvo!

To by Continue...

Re: Rs podla nasej fantazie

Fri 13. Sep 2013 21:14:26

Minihry, ved ktorá mnoho hráčov držala pokope na RS, mnohé aj dlhé roky. Kým nevyšla iná minihra s lepšími rewards, strá minihra zanikla a takisto aj komunity, ktoré tam celý čas existovali.

Na RS je len málo hráčov, ktorí nehrajú minihry len pre rewards, ale hlavne pre zábavu. O tú väčšinu sa musí postarať JAgex, ak ich chce pri minihrách udržať. RS svet je pomerne malý a minihry nájdete na každom rohu.

Ja som písal na oficiálne fórum môj návrh na oživenie BA. Keď pridajú možnosť na na osvojenie si armourov "personalize armour" -> člobvek si ich bindne a bude si ich môcť upravovať/levelovať tak by sa v BA mohli penance armours dať zvyšovať za body. človek trochu vytrénuje cmb, bude potrebovať lepčí armour a píči sa mu penance, tak si príde zas zahrať BA aby si armour vytrénoval.

Ako píšeš,je potrebné aby minihry poskytovali lákavú reward pre všetky lvls. A to nie len items, ale aj exp, alebo to exp je práve to o čo ide väčšine dnešných hráčov...

Re: Rs podla nasej fantazie

Fri 13. Sep 2013 23:31:31

Trouble brewing neoblubeny? To je jedna z minihier ktoru by som si isiel hned zahrat
Spominam aj na pomerne novu The Conquest... bavilo ma ale aj CW, SW, BA, SC, ToG (f2p)
no a pre zaujimavost som bol prvy Cz&Sk s Full Lumberjack z Temple Trekking
Asi sa ale radim k tej mensine hracov co vzdy oblubovali Minigames
:akon:

Re: Rs podla nasej fantazie

Sun 22. Sep 2013 21:57:15

Deviata cast

Co je v hre nedocene od Jagexu - Part 3

Wilderness

"Kto sa boji, nesmie do lesa." Takto znie jedno slovenske prislovie, ktore ako keby z RS vypadlo.

Wild bol niekedy jedno pekelne miesto, ktoremu sa nie jeden hrac vyhybal ako čert križa. Ved netreba sa cudovat. Bola to jedina nebezpecna pvp zona v celej hre. Bohuzial musim hovorit v minulom case kedze 10.12.2007 sa stalo to co sa stalo. Wilderness ostal navzdy v troskach a skutocne PVP ostalo uz len vo videach a v hlavach hracov.

Trochu historie
To ze zacalo hracom chybat pvp bolo citit hned v prvy den. Jagex sa to sice pokusil zmiernit pridanim Bounty Hunter minigame a Clan wars arenou ale stale to nebolo ono. Tak pribudlo zopar open PVP worldov. v ktorom sa dalo zabijat aj na meistach ako Falador ci na pustatine pri Nardahu. Podla mna toto bola velmi dobra vec ale vyuzita vo velmi zlej dobe a taktiez nepremyslena a len tak hodena do hry.

Velky boom nastal pri PVP hatkach ktore boli rozdelene na wild pvp a duel arenu. Emote na tychto Hat zacalo viac hracov lakat k PVP ale dlho sa to neudrzalo.

Nakoniec, ked sa zrusil trade limit a vsetko sa "resetovalo" tak sa myslelo ze Wild opat ozije. Bohuzial nestalo sa tak. Bohactvo z dropov sa za tie 4 roky uplne vytratilo a je to skor strata casu. Jagex sa preto pokusil pvp ozivit pridanim pvp minigame Crucible. To v zaciatkoch lakalo hracov ale malo to mnoho bugov a tak ako ine minigames aj toto zapadlo prachom. Udrzuje si to len vernu skupinu hracov ale tych mnoho nieje. Tato minihra mala vyhodu ze tam je na vyber velke mnozstvo titulov, ktore aj dnes nema velmi vela hracov. Dalo by sa povedat ze to bol taky "nepodarok" okopirovania PVP Aren z WoW (moj nazor).

Posledne a najnovsie ozivenie malo priniest Warbands. To sice ozivilo pvp ale ta druha strana, teda hraci ktori chcu xp, nedostavaju KO tak ako by sa patrilo.

Warbands malo priniest presne to co malo nalakat lovca a korist do wildu. Obrozvke xp v zone v ktorej nieje bezpecne a velke peniaze pre PKera - Bohactvo a XP v jednom. Kazdy asi vie ako to dopadlo. Existuju friend chats ktore sa vedia mobilizovat a ked nemate PVP clan 20+ ludi tak dostanete od nic netusiacich skillerov do nosa.

Existuje riesenie?
Ked sa nad tym vsetkym zamyslite. Existuje neaka moznost ako vratit pvp do sucastneho RS? Jagex tuto pvp zonu nevie vrati ani za 5 rokov tam kde bola. Je ironicke ze ani botovia tam nepojdu na green dragons (A to nie preto ze dostavali KO, ale preto ze je tam maly zarobok.).

Cize... znicil si Jagex potencial Wildu a pvp ako takeho? Odpoved znie: Ano, znicil.
Existuje neaka naprava? Podla mna existuje ale RS by muselo prejst zase velkou zmenou.

Chcel by som vam napisat neake moje velke riesenie, ale ziadne ma nenapada. Sucastne RS jednoducho nemoze zit s PVP. Ked mate neaky napad (nie riesnie vratit rs na 2007/08/09...pre EOC) tak sem snim.

Ale kto vie... Mozno riesenie stoji hned pred nosom. Miesto, v ktorom stravime kazdy den aspon 1 minutu. Ako by sa zmenil Wilderness keby nebolo v RS Grand Exchange? Skuste nad tym popremyslat a mozno vas napadne hned niekolko napadov ako by sa Wild vratil v plnej krase. :).

To by Continue...

Re: Rs podla nasej fantazie

Sun 22. Sep 2013 23:01:52

Pekný post Moku, ako vždy. Ako je na tom Wilderness v Oldschool Runescape? Žije to tam aspoň trochu?

Re: Rs podla nasej fantazie

Sun 22. Sep 2013 23:52:51

PK na OSRS? Je to tam prakticky také mŕtve ako na RS. Maximálne 1-2 worldy na low wildy fighty.

Pri PVP v RS majú ľudia hlavne obavu o stratu pixelov. Hlavne teraz keď je čím ďalej tým viac items ktoré sa zíkavajú mnoho hodín, dní alebo mesiacov. Predstavte si že taký nešťastne alebo omylom stratíte vo wilde. Ďalším faktorom sú samozrejme EXP - boli odobrané z všetkých pvp interakcií a nečudo že pvp minihry a nie len wild vymierajú. ľudia to brali ako dobrú kombináciu tréningu a zábavy.

Nápadov na oživenie wildu tu bolo plno. Ale Jagex vybral vždy tie najhoršie možnosti.
Oživiť PVP? Mňa by veľmi potešilo keby bolo PVP pridané napríklad do Battle of Lumbridge. Killovať NPC je celkom nuda, nebolo by to safe pre skillerov v BoL, ale mohli to pridať aspoň na čas keď sa na bojovom poli spawnovali trebárs klony J-Modov.