Ktorý z updatov bude najviac cool?

God Wars Dungeon 2
2
14%
Solo Boss a Raids
1
7%
Questy
3
21%
NXT
4
29%
Mining a Smithing rework
1
7%
Invention
3
21%
 
Total votes : 14

Runefest - Prichádzajúce novinky

Fri 09. Oct 2015 18:14:35

Image
Jagex moderátori na Runefeste neboli skúpi na slovo a prezradili množstvo zo svojich plánov ohľadom budúcnosti Runescape.
Opäť sme sa niečo viac dozvedeli o dlhoočakávaných novinkách ako nový RS klient, skilling a mining rework, Invention či kartovej hre RS Chronicle. Prekvapilo oznámenie ďalších combat udatov, mnoho nových questov a dokonca sa dočkáme aj nových solo bossov.
Pustíme sa do toho pekne po poriadku.

Zoznam ohlásených updatov:
Spoiler:


Combat Showcase


PVP updaty


Jagex znova zameriava svoju pozornosť na Player versus Player akciu, prisľúbil nám niekoľko zmien v PVP systéme na rok 2016, aj keď treba poznamenať, že všetky z nich tu už v minulosti boli. Ostáva nám len dúfať v ich návrat vo vylepšenej forme. Pokúsia sa posilniť význam combat trianglu a pozdvihnúť využitie uplatnenie hybridov.
Duel Anywhere - Hocikde na svete budete môcť kliknúť na hráča a vyzvať ho na súboj, predpokladám podobný systém nastavení pravidiel boja ako v Duel arene
Bounty hunter - návrat obľúbenej PVP minihry z roku 2008, s obdobným reward systémom - z nepriateľa dostanete náhodne generovaný drop. Stane sa to opäť výborným spôsobom moneymakingu?
Defenders - nové defenders lvl 70, 80 a 90. Čím ich spravia atraktívnymi aby mali využitie v dnešnej móde dual wield?

PVM updaty


High level slayer
Už v novembri by sme sa sa mali dočkať nových slayer monštier určených pre top slayerov: Ripper demons, Living Wyverns, Mammoths a Camel warriors. Odmenou za ich zabitie budú cenné predmety - 3 nové lvl 85 zbrane. Zaujímavé budú svojimi abilitami. Melee zbrane z ripperov bude zdvojnásobovať damage over time, 2h cbow bude zvyšovať damage čim dlhšie bojujete a staff z warriorov bude mať special attack - Sandstorm, ktorá zníži obranu nepriateľa. Spolu s nimi pribudne aj nový lvl 99 summoning Beast of Burden - mamut.



Ktorý z plánovaných updatov sa tešil zíaskal najviac hlasov od hráčov v nedávnom PtP hlasovaní? Bol to afk hunter, sľubovaný sailing alebo okrasné strihanie stromov v POH? Ani jedno:p Bol to:
Image

God Wars Dungeon 2
Solo akcia v temnom god wars dungeone. Prebojujte si cestu cez mobov, nazbierajte kill count na otvorenie dverí, za ktorými na vás čakajú len ďalšie húfy krvilačných príšer. Poľa conceptov to vyzerá na súboj medzi Tuskou a Seren. Probudnú aj nove godswordy so special attackmi.
Spoiler:
Image


Vo svete Mazcab pribudnú nové výzvy na nájazdy.
Pripravte sa na súboje s air elemtálnym titanom, s ktorým budeme bojovať na vrcholku kopca, obklopený nebezpečnou hmlou a oblakmi približujúcimi sa k nám v priebehu boja. Battle Vorago v v Lava alebo Obsidian koži vyzbrojený zbraňou kombinovanou z kanóna a vrtáka. Na concept arte bol predstavený aj lava titan. Som zvedavý na aké nové bojové mechanizmy a dropy sa môžeme tešiť.
Image


V druhej polovici 2016 by mal prísť aj nový solo boss. Nápadov a možností je mnoho. Pravdepodobne jeho vývoj bude ovplyvnený PtP hlasovaním a RuneLabs nápadmi. Ako koncept bol predstavený súboj potápača v špeciálnom skafandri a podvodnou obludou vyzbrojenou ostrými pazúrmi a nabrúsenými šabľami. Slúži to však len ako odrazový mostík pre vašu fantáziu ako to ďalej rozvinúť v RuneLabs.
Vo fáze príprav je aj Hard Mode Corp beast, určený pre teamy, kde jedna skupina bude bojovať s Corpom v normálnom svete a druhá ho bude musieť poraziť vo svete tieňov.
Image



Questy


Na budúci rok sa pripravuje celá plejáda questov. 4 z nich sa budú točiť okolo diabolského Sliskeho.
Ako prvý vyjde Nomad's Elegy. Nomad by chcel rád pohltiť všetky duše do svojho Soul obelisku. dokonca aj tie, ktoré sa už nachádzajú vo svete mŕtvych. Spojíme naše sily s podsvetím aby sme mu tieto plány prekazili a zabezpečili tak dušiam zosnulých ich zaslúžený odpočinok. Znovu tak stretneme množstvo postáv, ktoré počas dejín Runescape už opustili svoje pozemské telá. Dôležitými spojencami v boji s Nomadom budú aj Sliske, Death a Icthlarin.

Ďalej bolo spomenuté pokračovanie Fate of the Gods. Doplnenie príbehu Mahjarratov vo svete Freneskae je ideálnou príležitosťou na rozpútanie súboja Zarosa so Zamorakom.

Ballad of the Barrows Brothers
Na svetlo vychádzajú nové skutočnosti o Barrows bratoch, vedeli ste že mali aj sestru? Akú úlohu zohrá v Sliskeho plánoch?

Sliske's Endgame
Záverečné odpočítavanie už začalo. Sliske vyhlásil lov na hlavy bohov. Kto zabije najviac bohov, získa artefakt s božskou silou, Stone of Jas. Horúcimi adeptmi na výhru sú zatiaľ Armadyl a Vorago. No na predvídanie vývoja situácie je ešte priskoro. Záver Sliskeho hry je naplánovaný na koniec budúceho roka.

Bez povšimnutia neostanú ani príbehy z Canifisu. Vanescula zhromažďuje armádu aby prekročila rieku Salve a podmanila si obyvateľov Varrocku. King Roland bez našej pomoci sa však nezaobíde. V poradí siedmy quest o tajnej organizácii Myreque bojujúcej proti temným silám východu je predzvesťou uzatvorenia upírskej série.
Image


Našťastie nie všetky questy budú postapokaliptického rázu. Vývojári questov sa pokúsia vytvoriť aj krátke príbehy z už známymi postavami, ktoré svojím rozprávaním priblížia nadchádzajúce veľké udalosti.
Image



NXT


Nový klient vyzerá sľubne. Java verzia hry svojimi limitami značne obmedzovala možnosti programátorov. Ako dobrá cesta sa najskôr javila cesta cez HTML5, avšak po rokoch testovania v beta verzii sa preukázali mnohé komplikácie najmä so stabilitou systému a vysokými HW nárokmi. Už vyše roka je vo vývoji nový klient založený na programovacom jazyku C++ (ruky hore, kto ho ovláda Image ).
Po hardwarovej stránke majú klient rozbehať 98% terajších hráčov RS aj na starých mašinách (fater však bude musieť konečne upgradnuť svoj ntb). Množstvo dodatočných voliteľných efektov v grafických nastaveniach však dokáže vyťažiť aj moderné PC. Zlepšenie bude len po grafickej stránke, detailoch vody, lock na 50 FPS z java verzie bude odstránený (výkonné PC vraj rozbehnú RS na 100 FPS), zvýši možnosti vykresľovania LoD, umožni to aj lepšie zapracovanie zvukov a hudby, čo bolo tiež jedným z hlavných dôvodov neúspechu HTML5 verzie. Dúfam, že sa konečne dočkáme viacerých plne nahovorených questov. Live Beta by mohla byť dostupná ešte tento rok.



Mining & Smithing Rework


Prekopanie tých základných skillov je na pláne už od nepamäti. Dočkáme sa ich konečne budúci rok? Základnou ideou je aby produkované predmety boli zodpovedajúce danému levelu (rune platebody využívané mid-core hráčmi a nezmyselný level 99 smithing). V čase, keď pred mnohými rokmi bola táto skilling formula tvorená, nikto neveril, že niekto to vôbec na ten lvl 99 smithing dotiahne a Rune items bol vtedy high end gearom. Dnes je však technológia niekde inde a to volá po reworku týchto skillov. Dočkáme sa nových ores pre smithing? Pravdepodobne áno. Pribudnú nové predmety na smithing? Určite. Inšpiráciu vraj budú čerpať z histórie, vikingské a keltské či rímske zbrane, atď.
Navyše zbraniam majú byť pridané aj set efekty, čo spraví aj z dragon armouru zaujímavého konkurenta full tetsu - pri využití v špecifických situáciách.
Image



Invention Skill


O prichádzajúcom skille už bolo toho povedané dosť. V skratke, pôjde o tvorivý skill, kde budeme meniť meniť materiál a predmety na niečo lepšie, dokonalejšie. Ide o prvý Elite skill, na začatie jeho tréningu bude potrebné už mať ostatné skilly vytrénované na lv 80 - Divi, Craft a Smithing. Pozmenená bude aj exp formula pre jednotlivé levely. Vydanie skillu je naplánované na dve fázy, podobne ako pri summoningu alebo dungeoneeringu. Max level bude podobne ako pri dungu, 120. Trénovanie skillu bude v porovnaní so súčasnými skillmi lineárnejšie, teda pomalšie, najmä na vyšších leveloch a aj low level itemy budú mať svoje využitie aj pri tréningu na vysokom leveli. Prvý balík sa dostane do hry v januári 2016, obsahovať by mal content až po level 99. High level contentu pre lvls 99-120 sa dočkáme v druhej polovici roka.
Ako sa bude Invention trénovať?

Image


Tréning bude pozostávať z niekoľkých úkonov, na nás bude ktorý si zvolíme, no úplne obísť niektoré kroky asi nebude možné. Základom bude rozoberanie predmetov (Disassembly). Rozobrať sa budú dať alchable items na materiál, ktorý použijeme pri tvorbe perkov a predmetov. Dá sa logicky predpokladať, že rozložením bronze daggeru dostaneme menej materiálu ako z rune daggeru.
Významným prvkom bude proces objavovanie (Discovery). Z neho budeme čerpať nápady a získavať návody na nové technologické postupy. Proces môže prebiehať pri skillingu - napr. počas fishingu získame nápad (/recept) ako využiť ryby/zlepšiť metódu rybolovu alebo preskúmaním Fishing rod na pracovnom stole poskytne tiež príležitosť naučiť sa niečo nové -> odomykanie nových perkov a návodov na zostrojovanie nových devices.
Device building predstavuje tvorbu nových predmetov - skilling tools ale aj weapons a armours. Kombináciou starých známych predmetov vytvoríme niečo nové, čo bude najzaujímavejšou časťou samotného skillu. Bude možné vytvoriť Soul weapons, zbrane, ktoré sa budú trénovať ich používaním v boji a naberať tak na sile.
Drvivá väčšina exp bude pochádzať potom s Item levelingu (predmet používaním získa exp a následne ho môžeme upgradnuť) a tvorby Perkov. Perky predstavujú extra schopnosti, ktorými môžeme vylepšiť predmety, vniknú tzv. Augmented items. Augmentovať bude možné predmety lvl 70+
Nepôjde len o vylepšenie skilling tools (predmety v tollbelte), zaujímavá bude hlavne kombinácia perkov s brnením a zbraňami. Napríklad do Armadyl Chestplate môžeme vložiť až 3 perky, kaďzy z nich dá iné bonusy (napr. dragonfire resistence, 5% bonus exp pri kille monštra, či lepšie DPS). Nie všetky perky však budú poskytovať pozitívne bonusy. Účinok perkov sa nebude násobiť ich počtom. Ich sila však bude závislá asi od stupňa perku (podľa levelu). Účinok perkov však bude postupne vyprchávať a bude potrebné ich obnoviť pomocou Divine energy z Divine locations.
Hlavným cieľom je tak vytvoriť vlastný arzenál zbraní a brnenia ktorý bude účelný na špecifické bojové situácie. Kombináciou perkov s predmetmi bude možné vytvoriť miliardy nových predmetov s unikátnymi vlastnosťami.
Pri tréningu nepôjde však len o zaplnenie banky vytvorenými produktami. Predmety budete môcť ďalej použiť pri skillingu a objavovať nové spôsoby ich využitia.
Niektoré perky umožnia duplikovať predmet s 50% šancou úspechu. Iné zas privolajú na pomoc NPC ako Raptor aby vám pomohol v boji...

Spoiler:
Image
Časovo lineárnejší spôsob tréningu. Približne 200 hodín skillingu na lv 99.

Image
Zmena exp pre jednotlivé levely. Level 99 niekde na 35m EXP. Mal virtuálny level bude lv 150 = 200m exp.
^Tieto údaje sú len orientačné, Mod Timbo ešte stále pracuje na balacovaní exp rates

Image
Zoznam perkov. Na Runefeste ich bolo predstavených 187, ich počet ešte narastie.

Image
Základom pre tréning budú pracovné stolíky - Workbench. Budú vytvorené niektoré špeciálne skilling lokácie po celom svete, môžeme si ich spraviť v POH, no najúčelnejšie budú ich prenosné verzie. Rozložíte si ich napríklad pri tréningu slayer a dropy môžete na nich rovno rozkladať a získavať Invention exp a cenný materiál.

Image
Technológie pre Invention bude možné čerpať z viacerých kultúr, trpaslíkov, goblinov a ľudí, gnomov a elfov v druhom batchi.

Image
Možnosti využitia technológie Cave Goblinov

Image
Augmented items - doplnenie itemov o perky.



OSRS novinky


OSRS opomeniem len stručne, keďže tu nepatrím medzi aktívnych hráčov a oznámené novinky na hlavnom pódiu sú už istý čas verejnosti známe a boli odhlasované aj na fóre.

Jeden z najikonickejších príbehov RS sa dočká svojho pokračovania - Monkey Madness 2
Dungeon raiding - spoločné nájazdy na bossov, kto ktorého sa zapoja veľké skupiny hráčov aby spolu pokorili nástrahy, ktoré pre na nich v dungeone číhajú
Mapa sveta OSRS sa dočká značného rozšírenia, až o polovicu vďaka novému kontinentu Zeah. Princípy jeho fungovania sú podobné ako Elf City na RS3. Po smrti vládcu je ostrov rozdelená na malé frakcie - rody súperiace o moc. Každý z nich zameraný na oné skilly. Ktorý z nich podporíte? Odmenou nebude len dobrý pocit ale aj bonus exp naviac. Nové prostredie zároveň poskytne zaujímavé metódy skillingu, kopec lore a príležitosti na novú quest sagu.




15. výročie Runescape


Budúci rok oslavujeme 15 rokov od prvého spustenia serverov. Predstavuje to obrovský míľnik pre MMO hru. Momentálne sa o RS natáča dokumentárny film mapujúci okolnosti vzniku a vývoja celého "RS ekosystému", na oslavu bude vydaná špeciálna pamätná emote, RS Classic znovu otvorí svoje brány. Dokonca praotcovia RS, bratia Andrew a Paul Gowerovci na Runefeste prisľúbili návrat do štúdia a pomoc pri tvorbe "Gowers Questu", kde pôjde o snahu NPC vymaniť sa z ich životného cyklu - spawn & die. V queste sa objaví obsah, ktorý bol sa z rôznych príčin do RS nedostal a zostal len na skiciach vývojárov.

Ide však len o plánované update o to ktoré pri vývoji dostanú prednosť a do hry sa dostanú skôr rozhodneme my v Power to Players hlasovaní. Na ich vývoji sa môže podieľať každý cez RuneLabs.

Re: Runefest - Prichádzajúce novinky

Fri 09. Oct 2015 18:15:22

Ako bolo na Runefeste? Super zážitok.
Spoiler:
The Night Before Runefest bol večer na rozptýlenie. V jednej budove s trenažérmi ste mali možnosť zlyžovať zjazdové trate vo švajčiarskych alpách, zalietať si na bojovej stíhačke, loviť votrelcov či navštíviť Jurský park.
Runefest to už bola iná káva. Všetko ladené v upírskom štýle. Atmosféru obohacovali živé sochy, pobehujúci cosplayeri, hudba upírskeho quarteta a šťavnaté pochúťky v bufetoch. Pripravené boli rôzne hry ako hladanie penguinov, návšteva podzemného dungeonu, súboj s Mega Ducklingom či IRL príprava na Invention skill. No najväčším lákadlom bolo stretnutie sa s J modmi a spoznanie prichádzajúcich updatov priamo z prvej ruky. Veľkým zážitkom bolo zahranie si Chronicles na Oculus Rifte. Vyskúšanie NXT klienta na high end počítačoch. Tu som bol však sklamaný, pretože od cinematic traileru mala grafika ešte ďaleko, obsahoval veľa bugov. Verím, že to rýchlo doladia a NXT klient bude dostupný hráčom.
Merchandise shop mal tento rok slabý výber tovaru, no bol zas čisto zameraný na Runefest, predmety z neho nie sú dostupné v online obchode.

Jedinou nevýhodou bol hotel. Bolo na ňom tak pohodlne, že sa mi z neho nikam nechcelo ísť :p


Londýn:
Spoiler:
V Londýne som strávil 4 dni.
Stihol som ochutnať miestnu kuchyňu, bližšie sa pozrieť na ich kultúru, opäť vidieť staré známe tváre a spoznať zopár zaujímavých ľudí.
Je to obrovské mesto. Fajn na víkendový výlet, no žiť na trvalo by som tam nechcel. Všetko je od seba ďaleko, a tak strávite veľa času v MHD. Jeseň je však vhodným obdobím na návštevu. Letné návaly turistov už nezavadzajú na každom kroku vďaka čomu si niektoré atrakcie prezriete s väčším kľudom, mnohé sú však plne vyťažené celoročne.
Koľko to stálo? Celkom dosť. S podobným rozpočtom som pred rokom cestoval 2 týždne po Škandinávii. Londýn je jedno z najdrahších miest na svete, no vyhodené peniaze to rozhodne neboli. Navyše počasie bolo výborné, ako vidíte na obrázkoch.

Najzaujímavejšie miesta Londýna? V poradí ako som ich navštívil:
Regents Parl
Image

Triton Square
Image

British Library&Kings Cross
Image

British Museum
Image


Ak o rok budem mať čas, rád sa tam zas zastavím. Kto sa pridá? :)

Re: Runefest - Prichádzajúce novinky

Wed 21. Oct 2015 11:50:31

[smilie=+1.gif] Super topic Kwaichi :)

Všechny tyto updaty vypadají vypadají zajímavě. Přijdou si na své skilleři, milovníci pvp, pvm, ale i milovníci questů.

Já osobně jsem velice zvědavý na Invention, který se mi zatím moc líbí. Ale nejvíc mě zajímá asi nový solo boss :)

No těším se na příští rok a snad tyto updaty naplní má očekávání :p