Nový RuneScape klient

Wed 01. Apr 2015 0:21:01

Nový RuneScape client
Překlad



Zkusil jsem experimentálně přeložit toto - http://services.runescape.com/m=forum/f ... 566,goto,1
Určitě tam bude plno chyb nebo to bude prostě napytel, tak mě neflamujte :D.



Je to rok a půl od vydání beta HTML5 RS3 klienta. Jak jsme zmínili na RuneFestu, od té doby jsme začali pracovat na úplně novém klientu a vy se možná divíte, proč to celé zkoušíme znovu.

Od začátku jsme věděli že HTML5 klient byl experimentální a jak jsme došli do fáze optimalizací, bylo jasné, že klient nebude dostačující. Kvůli základním omezením platformy (Javascript a webové prohlížeče). Pokud jde o výkon, tak by to nikdy nebylo tak dobré aby to mohlo nahradit současný Java klient.

Po dlouhém zvažování jsme se všichni shodli, že slabé části HTML5 klienta nešlo nijak obejít či vyřešit a že RuneScape komunita (a developeři také) si zaslouží něco opravdu úžasného místo HTML5 klienta. Tohle znamenalo pouze jednu věc: rozhodli jsme se vzít všechno, co jsme se naučili z našeho prvního pokusu a začít úplně znovu.

Bylo učiněno rozhodnutí, že začneme pracovat na úplně novém, multiplatformovém, C++ RuneScape klientu. Back-end kód (vykreslování, zvuky, síťové prvky, budovací systémy atd.) byl přepsán od základů, ale pro klient jako takový, jsme naportovali zakládní HTML5 kód do C++. Tímto způsobem jsme udělali většinu práce, zatímco jsme se mohli soustředit na opravování malých chyb.

Teď se vám možná honí hlavou, proč prostě nezůstat u technologie kterou jsme používali v RS do teď?

Prvně, jazyk Java již není vhodné řešení pro moderní herní klient. Dokonce i hlavní webové prohlížeče zastaví podporu toho jazyku. Začínaje Google Chromem a brzy bude následovat i Firefox.

Za druhé, a co je nejdůležitější, jak Java, tak i Javascript nemají žádný skutečný prostor pro výkonově náročný software a grafické vykreslování. Za to C++ nám dává kompletní kontrolu nad výkonem a vykreslováním. Což znamená, že budeme moci poskytnout ještě lepší grafiku než ta, kterou si teď užíváte a to celé s lepším výkonem.

Zní to moc dobře na to, aby to byla pravda? Ve skutečnosti není a náš pokrok nám zatím dává jistotu, že můžeme dosáhnout těchto cílů. Ke všemu C++ je nejlepší multiplatformní jazyk a nám dává větší prostor pro fungování RS na ne-Windowsáckých platformách s nejlepším možným výkonem (např. Linux, OSX, další webové prohlížeče atd.)

Sečteno a podtrženo, současný klient nevystihuje to, jaký může RuneScape být a má značné nedostatky které se časem zhoršují. Musíme se přizpůsobit a tohle je ta nejlepší cesta jak jít vpřed!

V současné době se věci formují dobře. Už jsme skoro hotoví při implementování základních funkcí a grafika i výkon je již teď lepší jak u Java klientu. Chcete-li povzbudit svůj apetit, zde je stručný souhrn toho co by měl nový klient dodat.
• Lepší výkon jak současný Java klient
• Lepší grafika jak HTML5 RS3 klient
• Větší podpora další platform a OS (Windows XP/7/8, OSX, Linux, webový prohlížeč)
• Zlepšené rychlosti při načítání
• Zlepšené vykreslovací vzdálenost jak v Jave
• Zlepšená grafika
- Globální osvětlení
- Atmosferický rozptyl světla
- Kaskádovitě stínové mapy (vysoce detailní sluneční stíny na větší vzdálenosti)
- Lepší post-processing
- Vylepšené odrazy

Seznam pokračuje, ale detaily si zatím necháme pro další blog příspěvek, který uspokojí spíše technické typy mezi vámi a doufejme že odpoví na vaše otázky.

Chystáme se vynaložit veškeré úsilí, abychom mohli nabídnout lepší RS zážitky bez toho aniž by jsme ztratili jisté funkce Java klienta. Nakonec, musíme udělat to co je nejlepší pro RuneScape. Vše co žádáme je aby jste měli otevřenou mysl a věřili nám. Nebudete zklamáni.

Mod Lordgit
Hlavní Grafický programátor


Nakonec ještě pridávám pár obrázku kde je porovnaný nový klient se současným (nalevo je současný a v pravo nový)




Obrázky



Al Kharid

Image

Ashdale
Image

Darkmeyer
Image

Taverley
Image

Prifddinas
Image

Re: Nový RuneScape klient

Wed 01. Apr 2015 0:31:16

Bomba. Že jim to ale trvalo.

Re: Nový RuneScape klient

Wed 01. Apr 2015 0:35:08

mazec, al kharid je jak v assassins creed 1 :D

Re: Nový RuneScape klient

Wed 01. Apr 2015 0:50:11

Vypadá to zajímavě :) Snad se to dotáhne do konce #GS #GS #GS

Díky za supr překlad :) :read: [smilie=goodpost.gif] [smilie=plus1.gif]

Re: Nový RuneScape klient

Wed 01. Apr 2015 2:10:06

Ked to prvy krat odhalili na RuneFeste vsetkym nam tam padli sanky. Neviem sa dockat. Vdaka za preklad :wtfhash:

Re: Nový RuneScape klient

Wed 01. Apr 2015 8:34:47

osrs fan here, ale toto vyzera ako z uplne inej ligy. Klobuk dolu.

Re: Nový RuneScape klient

Wed 01. Apr 2015 10:00:12

Al-Kaeda a Darkmeyer naprostá paráda. Škoda, že hraju na low details

Re: Nový RuneScape klient

Wed 01. Apr 2015 10:47:15

Hyger3 wrote:Al-Kaeda a Darkmeyer naprostá paráda. Škoda, že hraju na low details

Re: Nový RuneScape klient

Wed 01. Apr 2015 10:57:22

:o

Re: Nový RuneScape klient

Wed 01. Apr 2015 16:19:46

Harrym P wrote:
Hyger3 wrote:Al-Kaeda a Darkmeyer naprostá paráda. Škoda, že hraju na low details

Re: Nový RuneScape klient

Thu 02. Apr 2015 0:10:35

Sun Wukchung wrote:
Harrym P wrote:
Hyger3 wrote:Al-Kaeda a Darkmeyer naprostá paráda. Škoda, že hraju na low details

Re: Nový RuneScape klient

Thu 02. Apr 2015 17:37:28

Hyger3 wrote:Al-Kaeda a Darkmeyer naprostá paráda. Škoda, že hraju na low details

Re: Nový RuneScape klient

Fri 03. Apr 2015 15:13:23

Konečne sa bude môcť runescape vyrovnať ostatným mmorpg aj grafikou, ktorá plno hráčov odrádza :)

Začína z toho byť plnohodnotná hra, za tie peniaze kt. platíme/sme platili by sa už patrilo, že ? :))) Pecka. :akon: :akon:

Re: Nový RuneScape klient

Fri 03. Apr 2015 15:40:39

kanon_PvM wrote:Začína z toho byť plnohodnotná hra


Chceš povedať že dobrá grafika = plnohodnotná hra? :D

Chápem ako si to myslel, je jasné že po tých rokoch platenia membera si zaslúžime viac ako 10 ročnú grafiku na blbom engine, ale žeby RS nebolo kvôli tomu plnohodnotné? Ide skôr o gameplay nie?

Re: Nový RuneScape klient

Fri 03. Apr 2015 21:30:21

Keď takto tak takto. Dnes som si hľadal nejakú novú MMORPG zábavku. Došiel som k tomu, že hry kt sú "f2p" naozaj niesú f2p, na aione, pokiaľ si nekúpite plnú verziu hry tak nemôžete tradeovať s hráčmi, keď si ju kúpite ešte treba platiť premium gold club aby ste neboli obmedzovaní.
Tera je už síce zadarmo, ale hru robia iba pre hráčov ktorí to hrajú ešte od doby keď sa to platilo. Newcommer nemá šancu si zohnať najlepší equipment a je tam úplne zle položený systém získavania vecí, dungovania etc. + zlá komunita. Ale grafika tam je spolu s ESO Tamriel unlimited najlepšia ( unreal engine neviem aky, proste pecka )
Ale aj keĎ je grafika " stunujúca ", hra je o ničom.

Spomínané TES Online tamriel unlimited bolo najprv ako runescape ( áno, aj keď je rsko f2p, na f2p sa dnes už hrať poriadne nedá, je to ako polhodinové demo, po polhodinke buď kúpite mmb alebo vás to prestane baviť ) bolo to pay to play, mesačné vysoké poplatky im ale nevyšli tak z toho spravili B2P hru, hra stojí 50€ na key4you a môžete hrať neobmedzene ( je tam premium club + také niečo ako solomon, na kozmetické veci )

Neverwinter je tiež jedna z tých lepších klasických mmorpg, ale je to na hodiny a hodiny a hodiny hrania, hra často vypadáva atp.

Wowko ani nepopisujem, mne sa nezapáčilo kôli tým pluginom a neviem čomu a neprehľadnému combatu.

potom je tu ešte strašne veľa mmorpg hier ( popisoval som viac menej iba hry kde máme meče/luky/mágiu ) ofc tu sú aj fps mmorpg, poprípade sci fi (old republic etc) ktoré nebudem opisovať lebo ja osobne ich nemám rád. Ja proste musím meče a tak :D

Runescape je hra, ktorá je úplne iná. Nieje to hra ako ostatné, v zmysle combat, questy choĎ tam prines dones zabi, kde chodíš opakovane dungeony v snahe získať drop po ktorom túži dalších 5 ľudí v parte (tera) --->(eso to spravilo tak, že na konic dungeonu má každý svoju truhlic v ktorej má reward :) nikto nieje ukrátený)

v Runescape je zatiaľ 26 skillov kde skoro každý je úplne iný. Človek, ak sa mu nechce bojovať môže robiť ďalšie iné skilly, quantum neopakovateľných questov s príbehom, kolektivít (archievement tasky) aktivít ( minihry, d&d's ). Hra ma vysoký potenciál, aj keď je p2p, dá sa to platiť ingame cashom, kt sa dá celkom ľahko získať aj zo začiatku, len treba viacej hrať. Ja by som prijal nejakého f2p bossa, kde by bola šanca na nejaký pekný drahý item aby aj f2p hráči mali šancu, kúpiť si memb cez bondy. Pre motiváciu. Zničiť botov (f2p je toho plné) ( ešte som sa nestretol s mmorpg kde sú boti, darkorbit mal jeden čas veľa botov, ale to zničili, metin mal botov ale metin už snáď nikto nehrá :D ) A napísal som, že to nieje plnohodnotná hra ? nie, naznačil som len, že po toľkých rokoch, by mohli prestať hru písať v jave a za tie peniaze kúpiť engine alebo to nejako vyriešiť, keďže, aj keď hrateľnosť je fine a sú tu veci kt. sa dajú vykonávať aj afk, ja sám mám nahraných 130 dní čistého času, väčšina hráčov hľadá aj tú grafiku, dali sem ability pre ľudí čo hľadajú taktický combat čo umožnilo pridať taktických bossov, dali aj možnosť pre nostalgikov (legacy) zahrať si to " po starom ".
Myslím si, že reklama a grafika vedia tejto hre obnoviť zašlú slávu. Samozrejme ľudia musia chcieť. Preto by sme si po rokoch lojality zaslúžili slušnú grafiku ktorá nezaťažuje procesor a grafiku tak ako táto v písaná v jave či javascripte či v čom. A áno, aj grafika spraví z rska plnohodnotnú hru, poprípade first person playing, ale to je na dlhšie :)

Stačí ?


PS: ak máte niekto info o nejakej mmorpg f2p ktorá je dobrá a nieje to Aion/tera, let me know :)