Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Mon 23. Jun 2014 21:50:40

Zdravim vsetkych. Zamyslali ste sa niekedy ako tato hra vznikla? Co bolo na jej uplnom zaciatku alebo ake velke "revolucie" nastali?

Nizsie budu uvedene informacie pocas 15 rokov (ano 15 rokov) celeho vyvoja hry. Budu spomenute hlavne zmeny v hre ale aj veci na ktore reagovala velka hracska komunita. Bude to taky priebeh historiu az po sucastne Runescape 3.

Skor ako zacnete citat:
1.) Je to moj amatersky preklad s translatoru. Original som nasiel na reddite s odkazom na imgur.
2.) Asi 3 clanky su v anglictine. Tie som neprekladal lebo boli dlhe a sam netusim ako tie veci v pvp fungovali. Nechcel som napisal neake hluposti.
3.) Gramatiku ci uz slovensku alebo anglicke slovicka ktore som pouzil, Zle spisana veta, alebo neviem co.... nechce sa mi to kontrolovat lebo uz to pisem par hodin a su to malickosti....

Enjoy.

-------------------------------------------------------------------
Image

November 1998 - DeviousMUD
DeviousMUD (skratka Devious Multi-User Dungeon), bol prvy project Andrew Gower (otec RS). Povodne to bola planovana textova hra s izometrickou grafikou a bola kodovana v Jave. Tato hra nikdy nebola vydana verejnoti a len velmi malo ludi malo k tej pristup. Pretu je o nej velmi malo informacii.

-------------------------------------------------------------------

Image

Oktober 1999 - DeviousMUD v2
Andrew Gower sa rozhodol prvy pokus zrusit a zacal od zaciatku. Spolu s bratmi Paul a Ian Gower zacali pracovat na druhej hre. Nazov a grafiku nechali rovnaku ale hru chceli viac prepracovat a prekopali kodovanie od zakladov.
Tuto verziu Andrew publikoval na svojom webe "Devious and Cunning Game", na ktorej bola spustena ako beta verzia a mal knej pristup ktokolvek.
Kedze tato hra bola publikovana len na tomto webe malo, alebo takmer nikto o nej nevedel. Odhaduje sa ze jedine ucty ktore boli v hre vytvorene su: Merlin, Andrew, Paul, Lightning, Gugge and, Rab.

V tejto verzii bolo rozpracovane ovela viac veci ako v povodnej hre, no stale to bolo velmi malo. DeviousMUD v2 mala 18 skillov ktore sa dali trenovat. Iba 2x shop a 10 itemov v celej hre. Hra mala taktiez jeden quest, ktory vsak nebol nikdy dokonceny a to bol Sheep Shearer quest.
Beta bola otvorena 1 tyzden a po nej hra nikdy nebola vydana. Vzhladom ze hra nemala ziadnu popularitu boli zname len 3 screenshots. Az na RuneFeste sa ukazal 4. obrazok.

Image
Rucne nakreslena mapa pre DeviousMud ostala uz len ako koncept, pretoze vacsina tychto mieste nikdy nebola nakodovana do hry.

-------------------------------------------------------------------

Image

4. Januar 2001 - Runescape Classic
S vytvorenim Jagex Software v roku 1999 Andrew a jeho tim zacali pracovat na Runescape, ktora bola vydana 4.1.2001. Do konca roku 2001 bol Jagex officialne vytvoreny Andrewom a Paulom Gowerom a Constant Tedderom ako generalnym riaditelom (CEO).
V tej dobe Runescape bola v 2D grafike. Zrucnosti (skills) boli prevedene s DeviousMUD a Combat mal kompletne prepracovanie. RSC malo 19 skillov s roznymi metodami treningu. Bolo tam 50 questov: 17 free a 33 pre memberov.

Popularita RSC rychlo rastla a prijmi s reklam nedokazali vynahradit naklady na prevadzku serverov. Preto Jagex dna 27.2.2002 zaviedol clenstvo (Members Subcriptions). F2P hraci vsak neboli posunuti bokom. Stale dostavali mnoho updatov aby mohli skumat novy obsah hry.

Image

Runescape v tej dobe bol velmi odlisny od sucastneho RS. Ako napr. to ze iba jeden hrac sa mohol rozpravat s NPC. To znamenalo ze veci ako pristup k banke bolo niekedy casovo narocne a tazke.

- Coskoro mali nove ucty na vyber s tried (class). Ako napr: Necromancer, Wizard a Adventurer. Tieto triedy vsak nemali ziaden vplyv na hru. Rozdiel bol len v inych itemoch na zaciatku a level naviac v skille. O Rok neskor to bolo odstranene. Ako nahrada do hry pribudol Tutorial Islant, ktory sa stal jeho neocenitelnou sucastou.

- Certifikaty alebo "certs" bola dalsia novinka. Bolo to nieco ako sucastne Note. Rozdiel bol v tom ze na jeden cert ste mohli dat 5 kusov. Aby ste nieco take mohli urobit museli ste pokecat s jednym z troch NPC. Toto pomohlo hlavne masove predavanim veciam ako napr Lobster, Shark alebo Coal. No aj napriek tomu obchodovanie trvalo dlho.

- Runescape mal taktiez na webe svoje Hiscore. Kazdy hrac bol hend v Hiscore a tak si mohol sledovat postup. Coskoro najpopularnejsim hracom sa stal Zezima, ktory bol na prvom mieste v rokoch 2003-2006.

- Pocas tej doby malo RSC aj anti-bot system s nazvom Fatigue (únava?). Hrac sa pocas expenia unavoval a ked dosiahol 100% tak uz nemohol ziskat ani jedno XP. Aby odstranil unavu musel hrac ist spat do postele. Tie boli rozmiestnene rozne po budovach. Neskor boli pridane spacie vaky (Sleeping bags) aby hrac mohol spat kdekolvek. Aby sa hrac prebudil musel napisat slovo ktore sa ukazalo na obrazovke, podobne ako captcha.

- RSC malo aj niektore skilly ine ako su teraz. Na samom zaciatku Magic a Prayer boli rozdelene do dvoch inych kategorii: dobro a zlo (Good and evil). Princip bol len v tom aby boli rozdelene abilities a spell. Po troch mesiacoch boli tieto schopnosti porozdelovane do skillov Magic a prayer. Dalsi skill ako tailoring bol nahradeny Craftingom.

- Combat bol tiez odlisny a vytvoril "Pking komunitu "3 hit KO"". Akonahle ste zacali combat tak ste nemohli jest. Dalo sa to az po 3. hite. To sposobilo ze hraci trenovali ako zabit ineho na 3 hit.

- To co nam ostalo do dnes su Holiday Events. Veci ktore sa dali ziskat v RSC boli:pumpkins, Christmas crackers (obsahuje Partyhats), Easter eggs, Halloween masks, Santa hats, Bunny Ears, a Scythe. Tieto veci sa dali ziskat len v jeden den az na Scythe. Tu jagex dropoval viac krat pretoze zabudol na Americke casove pasmo.

The pumpkins, Christmas crackers/Partyhats, Easter eggs, a Santa hats boli obchodovatelne. Preto to dost hybalo ekonomikou a stali sa velmi drahymi pre ich cenost. Christmas Cracker je dnes najvznajesi item v RS. Jeho cena v GE je maximum - 2b, no koncova cena (teda street price) sa ohdaduje okolo 8b! Jagex sa vtedy zaprisahal ze to bola velka chyba a toto sa uz nikdy nestane. Toto sa vsak zmenilo ked v lete 2012 jagex pridal do hry Fish Mask, ktora sa dala ziskat len v Squeal of Fortune. Od vtedy takych itemov pribudlo hned niekolko.


Image
RSC mapa. Free hraci mali pristup od Faladoru az po vychod. Teda aj cast Digsite a vtedajsie casti puste na juh od Alkharid.

-------------------------------------------------------------------

Image

7. November 2003 - The duplication glitch
O tomto glitch sa v komunite nehovorilo, ale stale ma vplyv na sucastnu ekonomiku v RS. Tento glich nasiel hrac menom Sixfeedunder, ked experimentoval s programom AutoRun v snahe predat Scythe. Nikdy sa mu scythe predat nepodarilo ale zistil ako si moze naduplikovat item alebo lepsie povedane naspawnovat
Program fungoval tak ze pri Trade s inym hracom ste v programe AutoRun napisali pocet kusov itemu v obchodovacom okne. Ked obchodovanie preslo tak hrac ziskal taky pocet itemu aky sa napisal v programe.
Sixfeedunder o tomto glitch povedal blizkym priatelom a o par dni o nom vedelo vela ludi. Ti si naduplikovali najobubenejsie items ako: Cracker a Party hats.
Toto sposobilo ze cena Party hats sa rapidne znizila. Najvacsi rozdiel mozeme vediet dnes pri Purple phat. V tej dobe to bola najvznacnejsia Phat v hodnote 18m spolu s Modrou ktora stala 10m. Purple bola najviac duplikovana pre jej vysoku hodnotu a tym sa stala najlacnejsou az do dnes.
Jagex v tedy nevedel co sa deje a trvalo to uz niekolko dni. Vtedy vyhlasili ze kto im ukaze ten Glitch dostane dozivotne memberstvo. Niekolko ludi sa naslo a jagexu to ukazali. Oni nasledne dali Fix. Jagex odmenil prveho hraca ktory to ukazal a dostal dozivtone memberstvo. No ine zdroje hovoria ze kazdy kto im to ukazal dostal ban.

Co je ale pravda, je ze toto bol najvacsi glitch v historii Runescape.

-------------------------------------------------------------------

Image

29.Marec 2004 - Runescape 2
Rs2 bolo kodove oznacenie projectu ktore sa vyvinulo z RSC. RS2 bolo v 3d grafike, kompletne prepracovanie skillov, combatu a noveho interface.
- Hraci mali na vyber ci si chcu preniest svoju postavu s RSC (zo vsetkymi levels, ktore naexpili + items) alebo budu hrat od zaciatku. Runescape 1 bolo premenovane na Runescape Classic a server fungoval do 2.8.2006. Po tomto datume sa na RSC mohli prihlasit len ti hraci, ktory to niekedy hrali.
- Po novom engine bola najvacsia zmena v Combate. Ten bol prepradcovanejsie a zavietol sa Combat triangle. To dalo predmetom novy vyznam a hracom novu sancu pouzivat styl ktory im bude vyhovovat. System Combat triangle funguje do dnes.
- Do hry pribudol aj novy skill Runecrafting.
- Hra postupovala a mala 23 skillov a viac ako 150 questov. V tej dobe to bola najhranejsia Free-to-play Hra.

Image

Mesto Varrock. Najpopularnejsie a najludnatejsie mesto v hre, ktore bolo zaroven ako centrum obchodovania. V tomto meste sa konalo vela akcii, clanove akcie, PvP (hned na sever od mesta) alebo len bezne pokecanie si.


Image
Aj ked sa mapa Runescape 2 rozrastala, tak neako takto vyzerala v rokoch 2004-2006.

-------------------------------------------------------------------

Image

13. December 2004 - Castle Wars
Prva velka minihra v RS2 bola Castle wars. Fungovala na klasickom principe "Capture the flag". 2 teamy mali svoj hrad do ktoreho mali prisien vlajku druheho teamu
Minihra bola postavena na myslienke teamove prace ale nikdy sa to neuplatnilo. No hrava sa do dnesneho dna a je to minihra plna zabavy a boja.

-------------------------------------------------------------------

Image

26. Januar 2005 - Slayer
Slayer bol druhy novy skill v RS2. Bol to skill orientovany na combat, pri ktorom dostavate ulohu zabit urcity pocet priser. Slayer bol v oblube pretoze na vysokom lvl mal hrac pristup k Abyssal Demons. Oni dropuju Abyssal Whip a vtej dobe to bola najsilnejsia zbran v celej hre. Pre svoju silu mala cenu niekolko milion a cena sa drzala niekolko rokov.

-------------------------------------------------------------------
Image

18.April 2005 - Ancient Magic
Tato aktualizacia bola velkym prinosom pre Magic skill. Hrac k nej mal pristup po dokonceni questu Desert Treasure, ktory bol jeden s najtazsich questov v hre. Spells boli silnejsie a hlavne tam boli poprvykrat tie, ktore trafili niekolko protivnikov naraz. Ancient mage sa stalo popularne v Pk, hlavne pre Pure hracov.

-------------------------------------------------------------------

Image

9. Maj 2005 - The Barrows Brothers
Jedna z hlavnych minihier RS2, v ktorej hraci mohli ziskat najlepsi armor v hre. Ten sa rozpadaval po 15 hodinach combatu a oprava bola naozaj draha. Tychto armorov bolo 6 a kazdy snich mal "set bonus". Dharok mal velky dmg a casto sa pouzival pri PK. Ghutan sa zase vyuzival pre ziskanie Fire Cape.

-------------------------------------------------------------------

Image

11. Jula 2005 - Farming
Farming bol treti novy skill v R. Jeho uloha bola zasadit a vypestovat zeleninu, stromy alebo herby.Farming bol najpomaljsi skill v hre a trvalo velmi dlho kym ste dali 99.
-------------------------------------------------------------------

Image

4. Oktober 2005 - Fire Cape
Fire cape bola najvacsia vyzva pre silnych hracov. Ti, ktori chceli nosit fire cape museli zabit TzTok-Jad, dovtedy najvacsiu a najvyssiu creaturu v hre. Ma lvl az 720 a hitpoints 255. Dokazala hracom hitnut az za 97! V miniher islo o to prejst 62 vln s jednym inventarom. Na konci ich cakaj Jad a po jeho porazke hrac dostal najlepsie cape v hre. Cape malo texturu tecucej lavy.
-------------------------------------------------------------------

Image

18. April 2006 - Pest Control
Pest control (PC) bola prva minihra, v ktorej si hrac mohol za ziskane body kupit XP do combat skillu. Tato minihra zapricina velky nastup pure acc, ktory sa mohli rychlo vytrenovat. Najpopularnejsim hracom tohto systemu bol Defil3d, ktory vdaka PC dal 99 def a combat level mal len 43. Tento hrac nastartoval velku eru def Pure pkerov.
-------------------------------------------------------------------

Image

31. Maj 2006 - Construction
Tento novy skill ma korene este v RSC, v ktorom Andrew chcel mat POH (player-owned Houses) vo Varocku. Tento napad vsak vysiel az v roku 2006. Je to ale inak ako Andrew planoval. K svojemu domu sa musite dostat cez portal a tak si ho nikto nemoze pozriet len tak.
Construction sa stala najdrahsim skillom na trenovanie.
-------------------------------------------------------------------

Image

6-7. Juna 2006 - The Falador Massacre
Jeden s najslavnejsich udalosti v RS je znamy ako Faladorsky masaker alebo 666 masaker (podla datumu 6.6.06).
Vsetko to zacalo po zavedeni noveho skillu Constuction. Prvy hrac ktory dal level 99 organizoval velku party v jeho dome. Glitch nastal vtedy ked hrac vosiel do Combat Ringu. Vtedy sa hracovi aktivovala abilita na pvp (kedze v ringu bojujete proti hracovi). No v tomto pripade tato abilita ostala zapnuta po celu dobu aj ked hraco pustil house.
Okamzite to zacalo vela hracov vyuzivat a utocili na kazdeho a vsade. Najviac to zneuzil hrac Durial321. V Ahrime a whipom zautocil na hracov vo faladore. Jeho najlepsi ulovok bol ked ziskal Green Phat, ktoru si dal na hlavu a zabij hracov dalej. Vtej dobe mala Green phat cenu 80-90m.
Tento glitch sa zastavil az po hodine ked sa Mod Murdoch prihlasil do hry a zastavil party v dome. Ludia ktory toto organizovali dostali hned 8 black mark (tu so nieco ako trestne body za porusovanie pravidiel. Spolu ich je 10) a ti ktori zabili vela hracov dostali ban. Mod Peter sa ospravedlnim "obetiam" ale ich veci im nikdy nevratili.


Odhaduje sa ze priblizna suma ktora v hre bola stratena pre masaker je 2b. Pre porovnanie k sucastnej ekonomike by to bola suma 150-200b.

Video na ktorom je prave Durial321 -
Spoiler:


-------------------------------------------------------------------

Image

21. November 2006 - Hunter
Hunter bol 4. novy skill a bol najrychlejsie implantovany skill do hry. Len 6 mesiacov po Construction. Skill je o tom ze ukladate pasce a chytate rozne zvierata. Stal sa taktiez dobre zarabajucim skillom. Najporozuhodnejsie v tomto skille su Chinchompas. Su to zvieratka ktore su ako zbran a mozu trafit nepriatelov v oblasti 3x3. Toto vytvorilo drahy ale velmi rychli sposob pre trening Ranged skillu.

-------------------------------------------------------------------

Image

24. Februar 2007 - 14 Hour Riot
Vzbureni hraci sa zhromazdili na w28 a zotrvali cca 14 hod. Tuto vzburu zapricinilo, ked hrac Elvemage dostal mute za nalurovanie ineho hraca. Udajne mu mute dal player moderator (tym, ktory mal moznost dat temp ban a muutovat akehokolvek hraca) za vyjadrenie “Modi by mali zhoriet v pekle”. Iny svedok vsak tvrdil, ze Elvemage bol k tejto reakcii modom vyprovokovany. Aj ked sa tato “vzbura” tykala konkretne hraca Elvemage, coskoro sa rozsirila ako vseobecne banovanie a muting hracov v celom RS.
(Preklad: Exodeum)

-------------------------------------------------------------------

Image

28. August 2007 - God Wars Dungeon
Jeden z hlavnych updatov v RS. Dungeon v ktorom su 4 bossovia sa stal rychlo dobrym zarobkom. No bolo to len pre silnych hracov a team fight. V tomto dungu sa dali ziskat najelpsie Meele a Ranged veci v hre. Rozdiel oproti barrows armoru bol v tom, ze Bandos mal str bonus a Armadyl mal velku mage defence oproti Karil armoru.

-------------------------------------------------------------------

Image

26. Oktober 2007 - Grand Exchange
GE bol jednym s najvacich medznikov v RS. GE bola nieco ako aukcia v hre. Hrac tam ponukol vec a zadal za aku cenu to chce predat. To iste urobil aj kupujuci. Vtedy to bol velmi kontroverzny krok ale teraz si to uz ludia chvalia. Sposobilo to to ze hra je lahsia, pretoze hraci maju rychlejsie pristup k surovinam a prostretkom ktore potrbuju napr ku questom atd.

-------------------------------------------------------------------

Image

10.December 2007 - Trade Limit and Bounty Hunter
Najkontroveznejsie update aky kedy RS zazil. Vtej dobe jagex bojoval proti Real-World-Trading (RWT), v ktorom hraci vymeniali realne peniaza za veci v hre. Aby toto jagex zastavil pridali do hry Trade limit.
Trade limit nutil hracov aby zaplatili za vec taku sumu aka bola urcena v Grant Exchange. Ked ste niekomu chceli dat len tak peniaze bol tam limit 60k raz za 15minut.
Kedze hrac by tento limit mohol obist v pvp vo Wilderness, tak jagex pvp zrusil a nastavil ho len do jednej oblasti. A to bol novy krater v strede Wilderness kde bolo PvP s nazvom Bounty Hunter (BH). V BH ste automaticky dostali svoju korist - hraca, ktoreho mate zabit. Nikto iny nemohol dostat rovnaky ciel ako vy a preto tam bol casto chaos ked hraci nemohli utocit na koho chcu. Kedze len tam neplatil limit tak hrac ktory mal pri sebe velku hotovost mal "skull". Tento symbol videl kazdy hrac a tak ho mohol zabit kazdy kto bol v Bounty Hunter. Toto dost odradilo hracov od RWT pretoze to bol velky risk. Tymto system sa vsak skoncilo aj celkove PK v RS.

-------------------------------------------------------------------

Image

10. December 2007 - We pay to PK Riot
Zavedenim trade limitu a "vymazanie" PKing zony hraci nenechali len tak. Vo faladore sa zacal najvacsi protest aky kedy rs zazilo. Hlavna "vzbura" nastala na w66 vo faladore. Na fore bolo vela topicov a metod ako to zmenit. Hraci oznamili masivne odlognutie z hry a zucastnilo sa ho 4000 hracov naraz. Hlavne "nepokoje" boli na worldoch: 18,66 a 69. Tieto worldy boli stale plne (2000 hracov). Tento protest trval celych 7 dni. Dalsi nastal az po novom roku 2-4.1.2008.
- Na forum prichadzalo vela hracov a mnoho takych ktory tam nikdy neboli. Tisice prispevkov bolo zalozene ale Jagex si hracov stale viac rozhnevaval ked im nedali ziadnu odpoved.
- Pocas toho jagex prisiel o 60k memberov a okolo 40k znich boli "unique players". v Prepocte jagex prisiel v prepocte o 3,1m $ (1,8m libier) rocne.
Hlavna diskusia trvala do konca roku 2008. To sa vsak zase nastartovalo v roku 2011 ked v ronavky datum boli opat protesti ked chces jagex trade limit vratit.

-------------------------------------------------------------------

Image

15. Januar 2008 - Summoning
Aj napriek trade limitu a nespokojnosti hracov jagex pokracoval dalej a vypustil novy skill Summoning. Bol to skill v ktorom ste si mohli vytvorit Familiara ktory vam bude pomahat. Bud bonusovo, combatom alebo ako dalsi inventar. Tento skill taktiez zvysoval combat level zo 126 na 138. Tento skill bol velmi nestabilny a presiel dvoma reworkmi az ho jagex spristupil v plnej krase.

-------------------------------------------------------------------

Image

15. Jul 2008 - Runecape High Detail
Najvacsia graficka aktualizacia v RS2. Velke graficke prepracovanie textur, svetla a vela moznosti v grafickych nastevniach hry.

Na obrazku je rozdiel v low a high detail.

-------------------------------------------------------------------


15. Oktober 2008 - PvP Worlds Original v Ang.
Spoiler:
Image
This featured unique worlds in which players could attack other players virtually anywhere. Only a few spots in these worlds were unable to have combat in them, like banks or spawn points.

Although not the Wilderness this was a bit more faithful to Classic as in you could duel anyone nearly everywhere. Although unlike classic it wasn't as formal.

When entering the world players could only attack other players that had a similar combat level. This was dictated by a combat scale that gave players a maximum and minimum combat level they could attack. This ensured a high combat level player couldn't fight a very low combat level.

The loot system was also very different and became abused. In order to obtain loot players must risk a certain amount of gold, around 76k, and then kill another player also risking at least 76k coins. This loot was random and a player could get 100k to 100M in one drop.

One of the mechanics that was involved in this was EP or Earning Potential. EP would increase when you were risking 76k or more and standing in a Non-Safe zone on a PvP World. EP was invisible to the player but would increase every 30 minutes if the conditions were right. There was also several dangerous zone called Hotspots, mostly these were very popular areas with many players in the area. This created a more dangerous area and thus as a reward for staying in these areas with a higher EP earning rate.

76king was a method that abused the loot system. The idea was to get a players EP up high and then kill a friend carrying 76k. This usually gave very good drops and became a form of money money making. Because of this high level items saw a price decrease that included the Dragonfire Shield and the Abyssal Whip.
Jagex took many measure to stop this but could never fully halt it's abuse.

-------------------------------------------------------------------

Image

10. Februar 2009 - Soul Wars
Niektori tuto minihru nazyvaju ako predchodcu Pest Control. Je to combat minihra no nemusite tam obdrzat ziaden dmg. v Rewards si hraci mohli vybrat xp do combat a slayer skillu.
SW sa stala velmi popularna pre pure acc, pretoze tu mohli trenovat bez toho aby nieco urobili. To znamenalo ze sa tu dalo ziskat 99 def s 10 hitpoints.
V roku 2011 hrac Alibhon v prieheu par hodin dal 25 skillov na lvl 99 a quest cape vdaka soul wars.


6. Maj 2009 - Bounty Worlds Original v Ang.
Spoiler:
Image
This update was strange to say the very least. It occurred when players couldn't access Bounty Hunter. Jagex responded by saying they'll have it fixed soon and after a couple months Jagex stated it was going to be updated instead.

It featured the Bounty Hunter system only applied it to the entire Wilderness. This meant that players standing within the Wilderness after some time would get a target. This target would also have the player as theirs. This stopped the chaos of the original system where everyone had a different target to hunt down.

The reason it was strange is Bounty Hunter had established itself as a PKing mini-game and was liked by a lot of people at the time. The Bounty Worlds change to a more traditional system but never really fixed the major issues besides who a player's target is.

It created a more complex system by combing both the Bounty Hunter mini-game with PvP World mechanics such as EP. The player had to wait 60 minutes to even get a target and then to get a good drop the player had to wait for EP to go up. The player could of course kill other players but doing so would cause a loss of EP and if he got a target while on low EP he wouldn't get the best drops.

It also introduced artifacts which were basically coin drops in the form of objects that could be traded to a NPC for it's respective value. It also added Brawling Gloves which gave huge experience boost to the allocated skill it was designed for. Ancient equipment was also added, these were highly tough gear that had a 60 minutes degrading period in which they would simply disappear. All these items were random drops from killing other players.

There's honestly a lot to talk about this but overall speculation is that Jagex wanted to appeal to players who enjoyed the system before Free Limit was introduced.


-------------------------------------------------------------------

Image

12. April 2010 - Dungeoneering
Pravdepodobne najviac diskutabilny skill aky je v RS. Nahodne generovany dungeon, v ktorom na konci caka boss. Bol to prvy a vraj bude jediny skill ktory nema level 99 ale az 120 (104m xp). Vela hracov povazuje tento skill za minihru. Tokens, ktore sa ziskavaju v skille sa daju pouzit na nakup pomocok pri inych skilloch ale aj weapons pre level 80+. Tieto zbrane boli dlho najlepsimi zbranami v hre.

-------------------------------------------------------------------

Image

21.December 2010 - 14. Januar 2011 - Wilderness and Free Trade Vote
3 roky po tom ako jagex zaviedol trade limit dal hracom moznost hlasovat. Otazka bola jednoducha: Chces spät volne obchodovanie? Stara nahnevana komunita sa zacala radovat a hlasovanie sa zacalo vo velkom. Stary hraci sa vracali a za 24 hodin bolo 1,2m hlasov ZA. Spolu hlasovalo 1,7m hracov. konecny vysledok bol 91% ANO, 7% NIE, 2% JE MI TO JEDNO.
Hoci bolo vela hracov stastnich bola tam velka kritika okolo hlasovania. Napriklad bol problem ze hrac sa nemusel prihlasit alebo mohol hlasovat na viacerych pocitacoch. A celkovo bol problem aky to moze mat dopad na sucastnu hru. Hlasovanie vsak preslo a free trade tu mame do dnes.

-------------------------------------------------------------------

Image

10. Januar - 2011 - Nex
V case vydania bola Nex najnarocnejsim bossom v hre. Suboj ma 5 faz a do teraz to je jeden s najlepsie prepracovanich subojov. Nex bola prva ktora mala vyssi level ako 1000, a to konkretne 1001.

-------------------------------------------------------------------

Image

26. Jul 2011 - Clan Citadels
Zaciatkom roka 2011 jagex oznamil ze to bude rok Clanov a vydal vela updat pre Clan Citadels. Umoznovalo to urobit si svoju zakladnu v ktorej sa dalo trenovat par skillov. Na zalozenie staci len 5 clenov.

-------------------------------------------------------------------

Image

1. November 2011 - Dominion tower
Toto bola velmi zaujimava zmena v hre, v ktorej hraci mali opat moznost zabojovat si proti quest bossom. Odmena hracov tiez lakala a stalo sa to popularne na neaky cas.
-------------------------------------------------------------------

Image
14. Februar 2012 - TokHaar-Kal
Jedne s mensich aktulaziacii, ale v tej dobe mal velky vplyv na RS. Bola to lepsia verzia Fire cape. Vela silnych hracov skusali ziskat ale nedarilo sa. Minihra obsahuje 37 vln, ktora zahnra az 7 Jad-ov a velkeho bossa na konci. Na konci mal hrac moznost vybrat si Cape alebo Onyx (najdrahsi gem v hre). Po mesiacoch sa to zacalo farmit vo velkom a cena gemu padla. Snim aj najcenejsi amulet of Fury.
Nakoniec to vacsina prijala no jagex neskor odstranil cosmeticke veci a tak dal opat sancu ziskavat xp za peniaze. Cosmetic item sa dnes daju najst v Solomon general shope ktory ma velku popularitu.

-------------------------------------------------------------------
Image

28. Februar 2012 - Squeal of Fortune
SoF bol dalsi update ktory rozhenaval vela hracov, pretoze to bola microtranzakcia ktora ponuka viac ako len cosmetic item. Hraci po niekolkych tyzdnoch robili grafy ci sa da cez SoF vytrenovat rychlejsie Runecrafting alebo Farming. Kedze sa tam dali ziskat xp lamps. Vysledok bol taky ze ano a to sa hracom nepacilo a jagex to potichu zmenil. Jagex taktiez obnivovali ze je to hazard a chcu aby hraci invesovali viac penazi do hry.

-------------------------------------------------------------------

Image

30. April 2012 - Runespan
Dalsim kontroverzny updatm bol Runespan. V tejto lokacii sa dal trenovat Runecrafting omnoho rychlejsie ako to bolo do teraz. RC bol velmi casovo narocny skill. Ziskat lvl 99 trvalo 7-9 mesiacov. Po tomto update dokazali hraci dat 99 za 3 tyzdne. Toto rozzurilo hracov ktory mali velky level.
Rc bol prvy skill ktory prisiel do RS. Teda je to 9 rokov a az 6 rokov trva kym padne 200m xp. To sa podarilo ako prvemu Phoenix Odin. Bol to posledny skill ktory nemal 200m xp, v tej dobe uz aj Dungeoenring mal. Vdaka Runespanu sa to da teraz o omnoho kradsi cas a to hracov hnevalo.
-------------------------------------------------------------------

Image

20. November 2013 - Evolution of Combat
EoC mal vela roznych nazorov a rozdelilo to hracov. Tento update bol o prepracovanejsom combate, a bola to najvacsia zmena od vzniku RS2.
Tento novy combat predstavoval to co ma vacsina MMORPG hier. To znamena ability, zmena armoru, zrabne, jedla a priser. Jagex tento update tvrdohlavo presadzoval a chcel dostat do hry. SLubovali si od toho lepsie PK a Slayer. Pri Slayeri sa to oplatilo, ale pri PK nie. PK malo svoje pravidla ktore fungovali 8 rokov a ten to update takmer vsetky znicil. Uz to nebola zabava ktoru mali.
Jagex dal neskor hlasovat no neboli tam take odpovede ktore by poedali nazor. Jagex videl ze 80% hracov ma pozitivnu rekaciu a preto v tom pokracoval a aktualizoval, no vela ludi si mysli ze to bolo nespravodlive.
Pre EoC vela hracov skoncilo. Bolo to aj preto ze jagex to stale aktualizoval a neico menil. Odvtedy sa Eoc zmenil niekolko krat a chce sa viac prisposobit hracom. Co sa aj zcasti podarilo, lebo sa vratilo niekolko starich hracov.

-------------------------------------------------------------------

Image

22. Februar 2013 - Oldschool Runescape
Hlasovanie o opatovnom spusteni "oldschool RS". Jagex vraj nasiel zalohu RS z datumu 10.8.2007 a preto chcel vediet nazor hracov. Ti boli velmi poteseni. Hlasovalo okolo 440k hracov za ANO. Jagex preto spustil toto RS, ktore je vlastne RS2 a naslo si to svoju komunitu. Sucastne tam hrava okolo 10-20k hracov.

-------------------------------------------------------------------

25. Marec 2013 - Wilderness Warbands Original v Ang.
Spoiler:
Image
This update was the biggest update for PKers since the Wilderness returning. It featured raiding camps that would spawn every few hours and allowed to be looted once the members were wiped out. Along with all that players were encouraged to kill another in order to be able to loot first.
With this update was also implanted the Wand of Treachery, a drop randomly located in one of the camps lootable spots. Once picked up the player who had it would glow and a statement would say who had it. They would become attackable to everyone and the safe item prayer would be disabled.


-------------------------------------------------------------------

Image

17. April 2013 - HTML5
RS v html5 engine je velky HD graficky update. Jagex transformoval kod z Java do Html5. Tento engine ma vela vyhod ako napr pohyblivym interface ako ma napr WoW, alebo lepsie vykreslenie pozadia, vzdialenosti, tienov a celkoveho grafickeho rozhrania.
Do dnesneho dra vsak HTML5 nieje velmi v popularite pre jeho velke systemo naroky a nepodporovanymi browsermi.

-------------------------------------------------------------------

Image

22. Jul 2013 - Runescape 3
Je to Runescape 2 v lepsej grafike, novym interface, ktory si moze hrac nastavit. RS3 bol spusteny ked sa v hre zacal velky event Battle of Lumbridge
-------------------------------------------------------------------
Image

Jul - Oktober 2013 - The Battle of Lumbridge
Po smrti Guthixa sa zacal opat boj vo svete Gielinor. RS mapa sa zacia pretvarat a v Lumbride ostal velky krater.
-------------------------------------------------------------------
Image

20 August 2013 - Divination
Najnovsi skill v Runescape, ktorom hrac zbiera "bozsku" energie. Tie moze vyuzit na vyrobu napr Rocktail Bubble, Yew tre alebo Runite rock, z ktorych ma hrac suroviny. Vsetko je vsak limitovane na den. Vacsie vyuzitie toho skillu ma prist az bude v hre planoany skill Inventor.
-------------------------------------------------------------------

Image
Runescape Dnes
RS sa stale drzi a je jedna s najstarsich mmo hier vo svete. Jagex robi velke rekonstrukcie pre to aby ich hra isla s dobou. Napriek tomu je pocet hracov mensi no stale su kazdy tyzden aktualizacie do hry a drzi si svoju komunitu.

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Mon 23. Jun 2014 22:04:38

Fuj, já toho teda zažil. :-D

Díky moc, je fajn si přečíst stručně co a jak bylo a je.

[smilie=plus1.gif]

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Mon 23. Jun 2014 22:15:14

oo dakujem za tento topic :) radost citat

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Mon 23. Jun 2014 23:56:20

Fakt super článok, rád som zaspomínal. Dík.

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Tue 24. Jun 2014 11:06:16

Fuu, takové vzpomínky :)

+1

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Tue 24. Jun 2014 13:37:03

Jedna kvalitná robota :) Nedozvedel som sa viac menej nič nové, polovicu vecí som zažil a polovicu som si už hľadal ale takto pokope s prekladom je to top :))) +1 za mňa ;)

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Tue 24. Jun 2014 13:48:14

Great job! Niečo podobné som už videl na nejakom obrázku, ale pekne si to doplnil o nové info :) +1

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Tue 24. Jun 2014 18:47:26

Fajn článek, jen trochu v duchu všech těch stesků po RS2 ;) Docela mi tam chybí zmínka o botech a bot nuke akcích. Ač to je podle mě jedna z nejdůležitějších součástí historie RS tak bývá přehlížena, zvlášť když jde o počty hráčů. Část RS komunity jede pořád na nějaké nostalgické vlně kdy vzpomíná, jak kdysi (2007, 2011) bývalo 250 000 lidí online a jak to Jagex do**bal ale už se moc nikde nemluví o tom že z toho bylo 60%-80% botů...

Historie PvP (polovina článku) je sice zajímavá, ale je dost zabarvená hodně malou a hodně ukřičenou PK komunitou (poslední případ je Legacy mode) :D Asi zkusím dát dohromady podobný článek o evoluci grafiky a hry jako takové, takže dík za inspiraci.

A díky za celý článek, RS má úžasnou historii a je dobře když se najde někdo kdo jí přiblíží ostatním :)

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Tue 24. Jun 2014 19:25:39

Fuu moc pěkně Jaro! skoro jsem si u toho pobrečel :D

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Tue 24. Jun 2014 20:00:18

pekne napisane :) :read:

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Tue 24. Jun 2014 20:36:49

Napise to este raz lebo hore to je asi zle vidiet, a ten clovek ktory to daval na FB to napisal v duchu ze so autorom.
Toto je preklad. Original som tu narokom nedaval aby neboli reci o tom ze som zabudol nieco pripisat alebo dolezite vynechal.

Chyba tam vela veci. Ako: bot nuke, glitch s Ring of Wealth, Odkupenie jagexu googlom, zhodenie RS serverov atd....Toto by boli veci ktore by som ja spomenul a nie neake blbe bounty world.

Cize ma hlavne nehadze k ludom co presadzuje pvp a vynechal dolezite udalosti :).

----
Inak diky za kazdu reakciu. Tiez som si tak 3/4 toho preskakal co je tam napisane :D.... A fritole uz mas 10-year cape ..ty nube? :D Lebo ja uz par tyzdnou ano :P

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Tue 24. Jun 2014 20:54:33

to neva :) ja si to cennim čo si napisal a chvalim no je tam dost toho podla mna aj som sa dačo noveho dozvedel o history rs:) a glitche,bugs to je/bol moj koniček :) čiže to by ma ajtak už asi nezaujalo

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Wed 25. Jun 2014 1:18:51

Wow musím říct že jsem si vážně hezky pročetl celej příspěvek... fakt smekám a díky za takovej příspěvek.. je fajn přečíst si znova věci který jsem zažil a i ty který jsem nezažil ;)

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Wed 25. Jun 2014 12:41:11

Jj jasné, nemyslel jsem to zle, původní článek znám :)

Jinak už budu taky mít za pár týdnů 10 year cape tak jsem rád že tu nejsem jediný :D

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Wed 25. Jun 2014 12:49:29

jeee konecne neco pre mna :) pekny clanok #GS #GS #GS

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Wed 25. Jun 2014 13:04:34

Nejsilnější zážitky byly protesty ve Faladoru.. Ani se mi nechce věřit, že už je to 7 let :D

Normálně rep + nedávám, ale tohle si to určitě zaslouží :wtfhash:

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Thu 26. Jun 2014 10:05:06

Momentálne to nemám čas čítať celé, ale poobede si určite čas nájdem :)
Za tento topic máš [smilie=plus1.gif]

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Mon 30. Jun 2014 12:32:59

MUD V2 - 18 skillov a 10 itomov v celej hre? Nečudujem sa že to nemalo spočiatku veľký úspech :lol:

Neviete niekto odhadom koľko itemov dostupných je v RS?

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Wed 09. Jul 2014 9:40:44

Tyjo takový exkurz do minulosti :) slza ukápla, kolik jsem toho vytrpěl za updates už :D
+1 ode mě :)

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Fri 07. Nov 2014 10:17:37

Velmi pekny clanek, skoro jsem si bez nej neuvedomil, jak to leti a jak je co v RS uz stare. Btw docela peknou time line najdeme i na oficialni strance, divali jste se na ni uz taky?

Jinak si myslim Kwaichi, ze je v RS desetitisice veci, si vem treba jen kolik polozek ma farming skill, herblore atd. 8-)

Re: Ako vznikala hra Runescape? + Zlomove body

Fri 07. Nov 2014 15:51:28

tak približne 50K predmetov, stačí si zájsť na runelocus.com a stiahnúť itemlist ktorý slúži na výrobu private serveru. Poprípade plno only PK serverov má item listy na stiahnutie...50-100K predmetov existuje urcite :)